Skottlandsbloggen

Haj igen.
Kanske kan tyckas att det var lite lojligt att jag skriver tva inlagg precis efter varandra. Men nu blev det sa for det ar nu jag har tid eftersom Leana var tvungen att jobba. Tankte i allafall beratta om min resa nu. Eller ja om vad som hant fram tills nu da.

I fredags vaknade jag ganska tidigt. Jag plockade ut lite till ur min resvaska och stoppade ner lite annat. Sen vagde jag den. 14,5 kilo! Shit, man far bara ha 15 kilo :S Men handbagaget far vaga 10 kilo och mitt vagde inte ens 5. Men kommer nog fa betala overvikt pa vagen hem, men det ar ju inte hela varlden. Vid halv tio korde min syster mig forst till Limhamn (for att handla lunchbaguette) och sen bort till Centralen. Val framme upptackte jag att inga skyltar fungerade. Sa jag fragade en tagvakt fran vilket spor taget till Goteborg skulle ga. Men det visste inte han. Han sa till mig att lyssna efter det i hogtalarna. Bara det att de skorrade sa mycket sa man kunde knappt hora vad tjejen sa som ropade ut tagen. Ca tio minuter innan taget skulle ga gick jag ut till sparen for att forsoka hitta mitt tag. Da blev jag stoppad av en tjej fran Sveriges Radio. Hon intervjuade mig om det med att det var svart att hitta tagen. Jag vet dock inte om det hordes pa radio nagon gang under dagen. Om nagon horde mig sa sag till :D
Till slut hittade jag dock ratt spar och ratt tag. Hittade aven min plats och slog mig ner. Resan var handelselos och ganska trakig men gick hyfsat snabbt. Roade mig mest med att smsa hehe. Upptackte aven att jag borjat bli lite aksjuk pa tag. Mindre kul maste jag sag. Kunde ata halva min baguette sen fick jag inte ner mer. Val framme i Goteborg fick jag vanta en liten stund pa flybussen men det gick ocksa bra. Jag kom fram till Goteborg City Airport Save. Valdigt liten om man sager sa. Jag checkade in och sen vantade jag pa planet. Inga konstigheter. Till slut boardade vi, flog och landade. Kom fram ca 18, deras tid. Sen tog jag taget in till Glasgow Central dar Leana motte mig.

Vi akte hem till hennes nya lagenhet som inte ar riktigt inredd an. Men hennes rum ar superfint och jag fick ett eget rum med dubbelsang. Riktigt nice (aven om dar ar heltackningsmatta vilket ar mindre nice hehe). Dar hemma at vi bara lite pizza och sen gick vi till affaren och handlade vodka. Jag har tyvarr blivit lite krasslig igen. Valdigt ont i halsen bland annat. Sa jag fick vila mig lite innan jag var redo for kvallens bravader. Till slut borjade jag dock gora mig fardig och precis nar jag var klar kom Leanas kompis Kim hit for lite forfest. Denna kvallen hette nattklubben Bamboo.

Leana, Kim och jag med vars en superbillig drink :D

Det var en valdigt trevlig kvall. Dock har jag kommit fram till en del saker. For det forsta ar musiken jattehog. Minns att det var sa i Sverige forr ocksa, att nar man kom hem ringde det i oronen. Sa ar det har med. Man kan absolut inte prata pa nattklubben. I sa fall for man skrika nagon rakt i orat. Sen ar dar helt morkt typ overallt utom precis vid baren. Sa om man star och tittar pa personen bredvid en kan man knappt sen hur denne ser ut. Men det gor ju inte sa mycket men anda nagot jag la marke till. Det sista jag har observerat om Skottland so far ar att alla ar korta som fan! Tjejerna ar typ mellan 1,60-1,65cm. Killarna har nog en genomsnittslangd pa 1,70! Sa nar jag har klackar pa mig kan jag alltsa se over hela folkhav. Ar inte riktigt van vid det hehe. Det ar valdigt synd for har finns faktiskt manga sota killar. Men som sagt de ar pygmeer allihopa haha.

Just det en annan sak som jag ocksa tankte pa var att jag knappt kande igen nagra latar. Det var liksom inte som nar man ar pa en klubb dar de spelar en musik man inte gillar. Ne det var liksom typ pop och r'n'b och sa men jag hade aldrig hort latarna forr. Lite underligt nar man ar van att kunna typ allt som spelas.

Jag och Leana kor fjortisbild inne pa Bamboo <3

Under kvallen satt jag och pratade med en kille som gillar fotboll precis som jag. Han var Celticsupporter. Det ar dar Henke Larsson spelade for en himla massa ar sen och de avgudar honom fortfarande. Jag har fatt lara mig av Leana att man ska akta sig for Celtic och Rangerssupportrar for de kan vara ganska aggresiva (och de hatar varandra). Men med lite dricka i kroppen tankte ju inte jag pa det utan jag gick pa om att Zlatan ar battre an Henke och lite sa. Men han tog det ganska cool och bara argumenterade med mig. Men nar jag sa att jag bara visste en person som spelar i Skottland (Jonathan Johansson, gammal MFFare) undrade han vem det var. Sa sade jag att jag inte visste var han spelade men jag visste ju hans namn. Den har killen visste dock var han spelar och det ar ju sa klart Rangers, det laget han hatar mest hehe. Men som tur ar var han ju inte aggresiv sa allt gick bra anda (och Zlatan visade ju igar att han ar bast hehe).

Dagen igar borjade med att klockan ringde 11. Sen igen 12 och sen kom Leana in ca 12.20 och sa till mig att vi sovit lite lange. Haha minst sagt! Men det gjorde inte sa mycket. Vi gjorde oss i ordning och akte in till stan for en shoppingrunda. Borjade med att kaka frukost/lunch pa Cafe Nero. Dar at vi vars en hyfsat god toast. Sen gjorde vi misstaget att borja pa Primark. Jag handlade sa mycket sa att jag hade kramp i armarna resten av dagen eftersom jag var tvungen att bara de jakla tunga pasarna. Leana klarade av Primark ganska snabbt men hon fick vanta pa mig ett bra tag hehe (sorry gumman men jag ar dar ju inte lika ofta som du). Tyvarr hittade jag inte sa mycket vanliga klader dar (ska dock dit imorgon och kolla en gang till hehe). Jag handlade for typ 1100kr. Blev visst ganska mycket haha. Men for det priset fick jag: fem linnen, fem diadem (superfina), typ 15 par hipsters och string, tva riktiga push-up BHar, ett par skor, en massa klammor, en eyeliner, tva par overkneestrumpor, 12 par nylonknastrumpor och.... wait for it.. typ 50 par strumpbyxor haha. Leana trodde jag var galen. Men kopte faktiskt nagra till Emma ocksa och syrran om hon behover. Men det ar superbilligt med strumpbyxor och de haller skitlange! Sadana vanliga i nylon som man koper fem par for 69kr pa Lindex kostar 1£ har (typ 13kr for fem stycken). Och det fanns tjocka strumpbyxor och tunna och svarta och graa och marina. Haha kunde inte hejda mig. Tullen kommer stoppa mig for de tror att jag ska salja.
Efter Primark gick vi i lite olika afferer. Jag hittade dock inte sa mycket. Men det var nog mest for att jag var sa trott och pasen sa tung och det var ganska mycket folk. Men imorgon ska jag in igen och da ska jag kolla noggrannare. Det anda jag ocksa kopte igar var ett par nya skor fran New Look. Sa himla sota!
Fina va? :D

Nar vi var sa trotta sa vi knappt kunde sta gick vi in i en mataffar och handlade saker till tacos. Sen akte vi hem och tillagade det. Vi satt och at framfor datorn medans vi kollade pa nar Sverige slog Ungern. Kung Zlatan, allt jag har att saga haha. Sen var det bara att gora sig iordning for nar matchen var slut var klockan redan nio och Leanas kompis Nicola skulle komma vid tiotiden. Vi forfestade har igen och sen tog vi taxi in till ett stalle som hette The Garage. Ganska stort faktiskt. Ungefar som Slagt nar de hade tva dansgolv oppna. Har var visserligen ett dansgolv till men vi var aldrig dar. De spelade tydligen Indiemusik. Om jag har forstatt det ratt ar det typ som estetare (alltsa typ KB). Leana gillar inte det och det gor ju inte jag heller sa det passar perfekt. De andra dansgolven var dock bra och ikvall kande jag atminstone igen varannan lat hehe. Precis nar vi kom sag jag en jattesot kille men sen sag jag inte honom pa hela kvallen igen. Forrans vi stod i ko till garderoben for att ga hem. Lagom kul hehe.

Leana, Nicola och jag at The Garage.

Denna kvallen hande det tre saker som jag maste skriva speciellt om! Ganska sjuka saker enligt mig i allafall.

Nummer 1. Vi star i kon inomhus for att betala intradet. Dar star en tjej och en kille framfor oss. Plotsligt sager Leana till mig: kolla sa mysig flack tjejen har bak pa sin klanning. Jag tittar och ser en stor blot flack. Sa vander jag mig om till Nicola och sager samma sak. Da sager hon: It's getting bigger. Sa ser jag att hennes ben ar helt blatt och det ar vatt pa golvet. Tjejen har alltsa kissat pa sig i kon. Men hon gar inte hem eller springer mot toan eller nagonting. Ne hon latsas som om ingenting har hant. Hur sjukt ar inte det! Tankte forst fota henne men kom fram till att det var lite elakt. Kanns som hon hade det svart nog anda. Alla i kon var verkligen i chock!

Nummer 2. Tidigare igar spelade Skottland match mot Makedonien och vann den med 2-0. Sa Leana hade varnat mig att det kunde finnas killar som firade detta genom att ga ut och festa i deras nationaldrakt. Alltsa kilt. Jag var val lite skeptisk for jag trodde verkligen det var en myt att killar i var alder gick ut i kilt. Men icke alltsa. Dar var en hel del faktsikt. Jag skrattade halvt ihjal mig varje gang jag sag en. Ser ju inte klokt ut! Det roligaste av allt ar dessutom att det alskar fotboll sa mycket sa det matchar sin lilla kilt med en Skotsk landslagstroja! Jag trodde knappt mina ogon for detta sag annu dummare ut. Jag var tvungen till att ga fram till en kille och forklara laget att jag var svensk och aldrig hade sett nagot sa lustigt och fragade om jag fick fota honom. Det var ju klart jag fick for han var nog valdigt stolt over sin kladsel.

Ar han inte fin :P Hade val i och for sig sett annu roligare ut med svensk landslagstroja till men anda...

Och nu till den sista saken jag maste skriva om.

Nummer 3. Vi var nere pa det ena dansgolvet och helt plotsligt dyker det upp tva nya killar i kilt. Han ena ser att jag tittar och skrattar lite at honom sa han borjar dansa med mig. Detta var jag dock inte riktigt helt med pa. Men Leana var nyfiken pa att se om det var sant att killarna inte har nagot pa sig under kilten sa hon forsokte kika lite. Till slut valde han att visa sjalv och moona oss. Och visst var det en bar rumpa som tittade fram dar. Haha valdigt underligt. Senare under kvallen hittar han mig igen pa det andra dansgolvet. Vi snackade lite (fast man knappt kunde hora varandra). Sen tyckte han att vi skulle kyssas och jag blir helt paff och svarar: men du har ju kjol pa dig! Haha han tyckte jag var dum som inte ville pussas med nagon i kjol och liten vaska (som dessutom gick runt och lufta snorren i allmanhet). Men na det hade varit lite for konstigt for mig. Kanske i och for sig en del av erfarenheten man ska ha om man besoker Skottland. Men nee tack jag tror jag star over det och upplever nagot annat istallet.

Idag ar jag bara hemma hos Leana medans hon jobbar. Hon lyckade slarva bort nycklarna igar kvall efter att vi kom hem (sa vet ju att det maste vara har nagonstans). Men jag har letat hela dagen typ overallt och jag kan banne mig inte hitta dem. Sa darfor har jag fatt stanna har men det gor inte sa mycket. Har kollat lite pa tv, vilat mig, tagit ett varmt bad, atit god lunch och uppdaterat bloggen lite. Nu ar det bara tva timmar tills hon slutar. Sen ska vi ga pa TGI Fridays. Har ar det mycket billigare an pa Lilla Torg. Man for forratt och huvudratt eller huvudratt och efterratt for ca 10£ (typ 130kr). Inte helt fel! Sa det ser jag fram emot.

Planerna for resten av veckan ar:
Mandag - Leana jobbar till 15.15 under tiden shoppar jag lite pa egen hand. Sen ska vi mota upp med Nicola och aka till Ikea for att handla lite till lagenheten. Pa kvallen ska vi pa Viper (tror det ar deras favvostalle om jag fattat det ratt). Dar brukar tydligen vara en massa folk fran skolan och sa.
Tisdag och onsdag ar inte helt bestamt men en utflykt ska det bli i allafall. Det jag vill se ar antingen Celtics eller Rangers stadion (eller bada), jag vill se Edinburgh och sen kanske en loch eller nagot annats skotskt.

Far se om det blir mer bloggande innan jag kommer hem. Bilderna kommer upp pa Facebook nar jag val ar hemma igen dock for det tar for lang tid att lagga upp dem har. Men ni har fatt ett litet hum om vad jag sysslat med so far. Hoppas ni har det bra dar hemma med.

XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0