Skottlandsbloggen del 2

Hello
Fröken Segesson är här med ett nytt inlägg haha. Meningen var att jag skulle hinna blogga i allafall en gång till i Skottland men det blev inte så. Men nu är jag på jobbet igen och jag tänkte göra som sist att jag först skriver om Skottland och sen i ett annat inlägg skriver jag om vad jag hittat på sen jag kom hem.

I söndags (den 6 september) var det jag skrev sist. Då satt jag och väntade på Leana. När hon kom hem gick vi och åt på TGI Fridays. Det var dock inte så billigt tyvärr. De priserna hon hade berättat om gällde bara på vardagarna. Men vi fick vars en god köttbit så vi var nöjda ändå. När vi kom hem sen var klockan ganska mycket så vi kollade lite på TV på datorn och sen var det sängdags.

På måndagen skulle Leana jobba till klockan 15.15 så jag fick roa mig själv lite. Jag tog tunnelbanan in till stan och gick och shoppade. Köpte en väldigt söt klänning men annars hittade jag tyvärr inte så mycket denna dagen heller. Kände mig lite patetisk när det var lunchdags för jag fick ju sitta och äta helt själv men jag överlevde. Jag gick runt i hela stan och tänkte gå hem till Leana men jag hittade inte riktigt. Visade sig att jag hade varit väldigt nära när jag vände haha. Jag hittade i allafall flera av affärerna som jag hade skrivit upp på shoppinglistan när jag och Maria åkte till London och som vi aldrig hittade där. Precis innan jag skulle åka tillbaka köpte jag en övermumsig milkshake.

Man köpte den på typ en vanlig glassbar och så fick man välja tre smaker och istället för att få dem i bägare eller strut kunde man då välja milkshake. Väldigt gott.

Sen vid halv fyra möttes jag och Leana hemma hos henne. Där i från gick vi och tittade på hennes skola, University of Glasgow. Där var det väldigt fint.


Leana utanför skolan.

Sen gick vi hem till hennes kompis Nicola. Där i från tog vi taxi till IKEA. Leana som hade saknat den svenska maten ville gärna äta middag där så det gjorde vi. Jag åt spaghetti och köttbullar. Jag har aldrig ens ätit på IKEA i Sverige (förutom korv då). Men det smakade svensk och så hehe. Sen var det dags för storhandling. Leana hittade en massa fina saker och en hel del nödvändigheter med.

Utanför IKEA med alla inköpen :D

När vi kom hem igen skruvade jag och Leana ihop två bord och en lampa. Lite impad blir man av sig själv haha (inte för det var svårt egentligen). Sen var det dags för utgång till Viper. Jag förstår varför de gillar stället. Musiken var bra och inte alls så hög som på de andra ställena.

Jag och Nicola på dansgolvet.

Men där var lite väl mycket folk för min smak. Kändes lite som Privé 16 när de tryckte in många fler än man borde. Och mycket riktigt var där mer än dubbelt så mycket folk som är tillåtet. Jag träffade nämligen en kille som hette David som hade jobbat där. Han var väldigt snäll och trevlig. Tyvärr stängde stället redan klockan 2 så det var lite synd.

På tisdagen var jag och Leana ganska sega. Vi hade bestämt att vi skulle åka in till Edinburgh idag. Men vi skjöt på det ganska länge. Jag råkade somna vid 13 och vaknade typ 15.30. Men då tog vi tag i oss och gjorde oss klara och tog bussen in till Edinburgh. När vi väl kom dit gick vi lite i stan fast allt hade stängt så vi tittade mest. Vi var dock riktigt hungriga så det fick bli käk nästan direkt. När vi ätit färdigt gick vi bort till katedralen för att gå med på en spökrunda. Det var både roligt, intressant och lärorikt hehe. När vi kom till kyrkogården (där poltergeisten bodde) fanns där en massa fyllon. De bara avbröt touren hela tiden och jag och Leana garvade halvt ihjäl oss hehe. De var riktigt roliga men dock lite störiga. Men när vi väl kom in till innersta delen av kyrkogårdenblev vi allt lite skrämda. Guiden berättade om den här poltergeisten som attackerar folk. Man kunde få blåmärken och brännsår och sånt. Vi klarade oss dock helskinnade därifrån. Eller haha Leana hade ett blåmärke men vi tror det var från utekvällen snarare än från poltergeisten. Efter spökrundan åkte vi hem och gick och la oss.

Onsdagen var min sista hela dag och det var dags för sightseeing. Vi började med att ta tunnelbanan ut till Ibrox där Rangers fotbollsstadion ligger. Först hittade vi den inte men när vi till slut gjorde det kunde jag bara konstatera att det inte ens såg ut som ett stadion... Efter det åkte vi in till stan för att käka lunch och titta lite mer i affärer. Sen gick vi upp till Glasgows högsta punkt och tittade på utsikten. När vi tittat färdigt åkte vi till Celtics stadion istället. Den såg i allafall ut som ett stadion men jag föredrar vår egna nya stadion haha. Brevid stadion låg ett shoppingområde så vi gick och shoppade lite där med men bara Leana som handlade. Sen var vi tvugna att snabba oss hem för Sverige skulle ju spela match mot Malta och de spelade helt tidigt. Men jag missade bara lite och matchen var ändå skitdålig. Men Sverige vann i allafall så det var ju bra. Sista kvällen var ju givetvis utgång planerad. Vi skulle till The Arches på en klubb som hette Octopussy. Vi förfestade med tre av hennes kompisar och sen drog vi dit. Där träffade jag David som jag hade träffat på Viper också. Vi började med att hoppa i hoppslottet som fanns där. Sjukt ball!

Jag kör Zlatans målgest i hoppslottet.

I ett annat rum på nattklubben kunde man även spela Rockband. Riktigt nice! Musiken var sådär men nu kunde man ju roa sig med andra saker. I vanliga fall kunde man även gifta sig med godisringar i ett vitt kapell vigd av Elvis men han var nog ledig hehe. Till slut fick vi gå hem för jag skulle upp 6.15. David var supersnäll och erbjöd sig att köra mig till flygplatsen så han hämtade mig 6.45. Det var verkligen snällt för det var skönt att slippa tåget. Sen hemresan gick hyfsat snabbt eftersom jag sov typ hela tiden. Men det var drygt att sitta i Göteborg själv ett par timmar. Vid 18.45 var jag hemma och fick god mat.

Skönt att vara hemma igen i ett mycket soligare Sverige. Men gud så kul jag har haft det. Tack Leana för att jag fick komma :D

XOXO Charre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0