Shottras första Torsdagsklubb blev lyckad

Hooollaa!
FREDAG! Så skönt så skönt. Är trött som en lite gnu ju. Eftersom farfar målar om mitt rum har jag sovit hos mamma (pappa är i Finland). De har vattensäng så varje gång mamma vänder sig skumpar jag runt. Så är där dessutom superljust och datorn väsnas och allt haha. Så kan inte sova ordentligt. Men nog bättre än ett rum som stinker färg. Dock kommer pappa hem ikväll så har ingen aning om var jag ska sova. Men det löser sig alltid.

Igår fick jag sluta klockan 15 och det var himla nice. Då hann jag inom IKEA för att handla lite. Där var faktiskt inte lika tomt som jag hade väntat mig men dock fanns ju inte just det jag behövde. Eller ja, de fina väggdekorationerna som jag ville ha fanns så dem köpte jag. Men behövde verkligen skohyllorna nu. De ska nämligen målas av mig själv och jag känner mig själv rätt bra. Så om jag inte gör det nu när jag har motivationen så vet i fan om det kommer bli gjort. Som det är just nu har jag ju faktiskt en målad och en omålad skohylla haha. Så det bevisar min teori. Men jag får ta mig själv i kragen helt enkelt. Efter IKEA åkte jag till Lagerhaus på Mobilia (där jag spanade in de fina gardinerna så sent som i onsdag). Där skulle jag då köpa skitfina svarta spetsgardiner till mitt rum. Men fanns dem? Nää då. Helt slut. Så ska leta satan på alla andra Lagerhaus för nu har jag ju bestämt mig för dem.

När jag handlat färdigt (eller ja, inte handlat) åkte jag hem och hämtade Anna. Vi körde först och hämtade mammas och pappas bil som varit inlämnad. Sen körde vi bort till Coop för att handla käk inför kvällen. Vi hade ju bjudit hem Josse och Sally. Det var grillning och match som stod på schemat. Köpte även lite snacks men vi åt fler innan maten än efter haha.
I måndags innan matchen kom jag, Anna och Josse fram till att vi skulle starta Shottras. En del killar i MFF-klacken är ju med i Supras men där får inte tjejer vara med (inte för att vi vill haha). De har alltid Torsdagsklubben. Vi blev också sugna och ska starta vår egen klubb. Vi är visserligen bara fyra medlemmar (jag, Anna, Josse och Sally) än så länge (hedersmedlem är killen vi kallar Fernet efter att han shotat det på Möllan men han kom inte haha). Vi ska ha Cissi som gästmedlem ibland har vi tänkt. Ska bjuda in Agon Mehmeti också och hoppas för Cissis skull att han kommer. Det kommer bli skitbra. Josses mamma hade till och med gjort en fin tröja till oss. Med MFF-emblem och allt. Vi får massproducera den sen.

Denna fina logga fixade jag precis med det lysande programmet Paint på jobb haha. Får väl se om de andra i klubben gillar den :P Tänk dock hjärtat himmelsblått så klart (programmet fixade inte riktigt det).

I allafall så samlades alla Shottrasmedlemmar hemma hos oss igår (vi får hitta klubblokal sen). Vi grillade lite gott och babblade dessto mer. Fick höra skrämmande historier om klackledare och lite så. Fick även reda på att Rick Kruys (en spelare i MFF) hade hjälpt MT96 med tifoinsamlingen i måndags. Hmm undrar om någon i MT läser min blogg för det är ju skrämmande likt min plan att spelarna skulle sälja bortaresorna. Har ni stulit min idé?! Men nåvääl. Hoppas det fungerade i allafall så förlåter jag för denna gången :P
Klockan 20.00 var det dags för match och efter lite klydd hittade vi äntligen kanalen som visade matchen. Eddie körde lite repris och tryckte in två mål även denna match och mister Larsson tog en kopia på sitt förra mål och satte 3-0. Underbart med ännu en seger. Robin var uppe i Gävle och hejade på och fast att han sa att det var svinkallt ville vi vara där istället för i vardagsrummet. Inte riktigt samma känsla som att vara på plats.
Efter matchen var klockan ganska mycket och tjejerna stack hem. Vi bestämde dock att vi ska gå på MFF Supports Årsmiddag tillsammans. Tror till och med det slutade med att vi bestämde att vi skulle sitta i spelarnas knä men vi får väl se hur det blir med den saken haha. Jag ser fram emot det i allafall! Och det vet jag att Sally också gör (lunaqueen.blogg.se, jag kan inte gör så fint att ditt namn blir länk haha).

Idag jobbar jag till halv fem och jag ska försöka att inte däcka innan det hehe. Sen blir det direkt hem och vänta på Fia. Vi ska fixa mat själva så lär väl bli pizza eller nått. När vi käkat färdigt ska vi göra oss iordning och sen dra på fest. Ska bli nice. Fast vet inte vad jag ska ha på mig. Vill ha en ny klänning juh! Men får väl rota i garderobens allra innersta och se vad jag finner.
Läste att det var bögklubb på Buddha idag. Kanske något att satsa på haha. Bara få dansa ifred till bra musik. Inte helt fel. Men vi får väl se...

Ha en bra helg!
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Sally

redigt trevligt vart det iaf

2009-09-25 @ 14:10:16
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0