Nu tar ni det jävligt lugnt ikväll!

Tjoohoo!
Måndag idag och det blev jobb. Jag låg och sov så himla gott. Skulle fixa med mitt rum idag så det kan bli färdigt någon gång. Men så ringde chefen klockan 8 och frågade om jag kunde jobba. Fattig som man är får man ju säga ja även fast man hellre hade gjort andra saker. Så nu sitter jag här igen. Men dagen har gått hyfsat fort. Anna var här och åt lunch med mig för jag glömde lunchen där hemma på golvet. Så hon ringde vid 10 och frågade om det fanns någon anledning till att det stod en frusen lunch på mitt golv. Haha det var bara Charre Klantskalle som glömt den. Men det löste sig (fick dessutom godare lunch nu haha).

Berättade ju i förra inlägget att jag fått mina gardiner. Jee supernöjd med det och hoppades att allt annat skulle fixa sig nu. Men min kära farmor (som alltid tar tag i allting) ringde till IKEA för att höra om mina skohyllor. Och de hade utgått ur sortimentet. Dessutom alldeles nyligen (i augusti). Så nu kan jag inte köpa nya. Spånar satan på hur jag ska lösa det på bästa sätt. Behöver verkligen verkligen minst två och helst tre hyllor till. Syrran har två hyllor som är likadana som mina så kan kanske köpa två helt nya till henne och få hennes gamla så slipper jag köpa hur många nya som helst. Men nu fick jag lite extra tid på mig att tänka på detta eftersom jag fick jobba. Om det inte blir jobb imorgon är det garderoben som står på tur att göras iordning och sen ska allting flyttas in i rummet igen. Har fixat lite och jag älskar det redan!

Hmm vad har jag nu hittat på sen sist? Ska försöka minnas det hehe. I fredags efter jobbet körde jag hem och hann vara hemma en liten stund innan Fia ringde och frågade om jag inte kunde hämta henne vid bussen. Eftersom vi hade bråttom så gjorde jag det. Vi delade lite hastigt på en pizza och sen fick vi snabba oss. Klockan var halv 7 och vi skulle vara på fest klockan 7. Vi gjorde oss iordning så fort vi kunde men blev ändå sena. Sen var det ingen som kunde skjutsa oss heller så vi fick ta bussen till ICA i Bunkeflo och sen gå därifrån. Det var faktiskt ganska långt och det tog en bra stund att gå (speciellt eftersom vi inte var säkra på vägen). Till slut var vi dock framme hos Sandra. Jag kände henne inte sen innan men det var en himla trevlig tjej. Resten av festen var väl sådär måste jag säga. Vi var 7 tjejer (har ibland lite svårt för bara tjejer) och där var speciellt en tjej som jag höll på att spy på haha. Överdryg! När de andra fem tjejerna dessutom tyckte det var en bra idé att börja festen med att se Idol höll jag på att dö (avskyr Idol). Så jag satt mest och snackade med Fia och vi tog en massa shotar. Sen vid 23 gick de andra och så var det bara jag, Fia och så då Sandra kvar. Det gjorde mig ingenting. Vi spelade lite Wii Fit (eller jag gjorde haha ingen annan får slå mig haha). Jag åkte slalom och vägrade ge upp! Till slut var jag nöjd med min tid och då var Sandras pojkvän övergo och körde oss in till stan. Bara jag och Fia som drog ut men vi hade ball ändå. Drog till Etage. Där kommer hon ju egentligen inte in och vakten sa nej när vi kom fram. Du är för ung. Då ska jag lösa det och säger: men det är ju min LILLA kusin. Haha strålande argument... Men han gav sig och sa: jaja då men ta det jävligt lugnt ikväll! Hihi klart vi tog det lugnt :P Vi snackade med några danskar i kön som var rätt så balla. De tyckte vi skulle vara deras guider i Malmö. Sofia skulle upp och jobba klockan 5.30 i lördags så vi drog hem redan vid kvart i 3. Då missade jag bussen och nästa gick en timme senare. Men syrran var sjysst och kom och hämtade mig. Tack *smack*.

I lördags var jag himla trött men hade en väldigt rolig dag allt som allt! Det började med att vi gick upp hela familjen och åt frukost och sen bar det iväg på ärenden. Vi började med att åka till Bilia och provköra en sån bil som päronen ska köpa. Den var rätt så nice faktiskt. Tyvärr kunde jag ju inte provköra för jag tror att jag fortfarande hade lite väl mycket alkohol i blodet haha. Sen körde vi bort till Entré för Anna skulle handla en superfin jacka. Jag vill också ha en sån men jag skulle frysa ihjäl. Men får väl låna hennes ibland hehe. Efter det bar det iväg till Svågertorp och Foodcourt. Där käkade jag gyrostallrik. Mumsfillibaba. Vi såg även Dusan Melicharek (MFFs andremålvakt) sitta och glufsa i sig Pizza och Spaghetti House All you can eat-pizzabuffe! Dagen innan match. Shit alltså. Han satt där och åt när vi kom och han satt kvar när vi gick. Ska nog skvallra för Phillips mohahaha!
Sen åkte vi till Stoff och Stil där jag köpte fina tyger att klä min sminkbordspall med. Kommer bli såå fint!. In en sväng på Jysk för att handla bäddmadrass men den var slut så fick bara bli några örngott och ett lakan. Sen direkt när vi kom hem fick vi fixa oss för klockan 16 skulle vi vara på Utmaningarnas Hus. Jag visste inte vad jag skulle ha på mig men eftersom vi skulle på restaurang valde jag att klä mig lite fint ändå. Dumt misstag för man blev lite svettig och man ålade på golvet och höll på. Men jag tyckte verkligen det var superkul. Det var min familj och sen en familj som vi känt i hela mitt liv. Totalt 10 personer. Så vi körde 2 lag med 5 i varje (nästan tjejerna mot killarna). Så fanns där typ 40 rum som var indelade i olika svårighetsgrader och så fick man olika poäng beroende på hur svårt det var. De var också indelade i fysiska-, tänkande- eller precisionsrum. Så när man klarade en uppgift sparade en dator poängen. Om man klarade rummet fick man inte göra det igen men om man inte klarade det fick man göra om i stort sett hur många gången man ville. Jag rekomenderar lätt detta om man vill hitta på något ett par stycken men är trött på bowling och sånt. Det kostar 250kr för två och en halv timme och det är inte så farligt. Riktigt kul tyckte jag! Speciellt eftersom jag ensam löste 2 utmaningar haha. Fast mitt lag förlorade i slutändan men inte inte med så mycket :)

När vi var klara där bar det av till Le Colisé. Där käkade jag en pepparstek med bearnaisesås och råstekt potatis och det var hur gott som helst! Efter maten åkte alla utom två hem till oss och så spelade vi Kampen mellan kvinna och man. Jag tror bestämt att tjejerna vann :D När gästerna hade gått stupade jag i säng, trött som få...

Igår hade vi lite ärenden kvar. Först tillbaka till Bilia igen för att skriva på papperna på bilköpet. Så nu har mina föräldrar köpt en ny, fin, HIMMELSBLÅ Renault Grand Espace. Den kommer dock inte förrän typ i januari. Sen körde vi till ett annat Jysk och då fick jag äntligen min madrass (och en ny dimmer med hihi). På väg hem släppte mamsen och pappsen mig vid Stadion där jag mötte Anna och Josse. Först gick vi in i shopen där jag köpte jubileumsboken och förnyade mitt årskort. Försökte även fixa lite med bortaresorna men orkar inte skriva om allt klydd det innebär. Vi ska till Örebro på söndag i allafall på ett sätt eller ett annat...
Sen mötte vi upp med Robin och även Danne och Camilla. Matchen vann vi ju med 3-1 och det var fjärde raka. Är glad samtidigt som alla känslor blandas. Jag säger bara: Vi står som en för klubben alla. Då tycker jag alla inblandade ska visa det. Just nu är det vi ungdomar som verkar mest mogna i hela högen. Men jaja min åsikt i allafall....
Efter matchen gick jag och Robin och såg HK Malmö eftersom man kom in gratis med sitt MFF-årskort. Där mötte vi Sofie som kollade på sin kära Fredrik. Kul att träffa dig gumman men får bli längre snart. Även dem vann sin match idag och det gjorde ju MIF också så det var en bra dag för Malmösport :D Tyvärr hann jag inte se hockeyn också utan jag fick åka hem och äta istället. Och kolla på de kära programmen.
Sen innan det var sovdags fixade jag lite i rummet och det kliar i fingrarna att få göra klart!

Idag har jag inga direkta planer. Saknar min Emma i allafall så får se hur sent hon är hemma idag...
Ha det nice allihopa <3
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Sally

haha det blev bussen till Bunkeflo ändå :)

2009-09-28 @ 17:48:22
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0