Händig som få

Hello
Har en liten stund över att skriva nu. Håller på att ladda upp foton som jag ska skicka in och få framkallade så jag kan göra nya kollage till mitt rum. Ska bli himla kul. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra än. Men man fick framkalla 100 bilder gratis så jag har lite att välja på...

I måndags efter jobbet var jag jättetrött. Så jag gjorde ingenting. Hade tänkt hitta på något men det regnade ju så värst så jag och Anna hyrde film på TVn istället. Vi hyrde Football Factory eftersom Joel och Robin hävdade att den var bra. Det kan jag ju inte hålla med om att jag tycker. Att ordet fotboll ens får vara med i titeln är sjukt. Den handlar nada om fotboll. Bara om fotbollsvåld och ingenting annat. Jag vill knappt påstå att den har en handling. Men se den om ni vill men inget jag rekomenderar...

Igår hade jag och Anna en massa på schemat att fixa. Börjar verkligen arta sig här hemma fast det är en del kvar ändå. Anna körde först till Malmborgs för att handla frukost och där hittade hon farmor. Så hon följde med hem och käkade och sen hjälpte hon till med min garderob. Anna och farmor fick nöjet att vika allt medans jag sorterade och stoppade in i garderoben. Jag är riktigt stolt över vad jag åstadkom. Jag slängde hela 15 tjocktröjor! Duktigt va :P Sen att jag har typ 37 stycken kvar är en annan femma haha. Kom fram till att även efter att jag rensat klart hade jag nog kunnat klara mig i ca 3 månader utan att tvätta något och utan att ha samma sak på mig. Ganska illa va. Fast nu har jag plats i garderoben att handla nya saker :D
När vi var nästan klara med rensningen skulle Anna och klippa sig så jag följde med henne så att vi kunde gå ärenden efter hon var klar. Hon blev fin i håret och sen körde vi till IKEA. Anna har bestämt sig för att sätta in två hyllplan i sin garderob till sina skor och så får jag hennes gamla skohyllor. Bara det att vi glömde mäta innan vi åkte så de visste inte vad vi behövde haha. Så Anna handlade bara två lådor sen fick vi köra vidare (efter att vi fikat lite så klart). Då körde vi bort till Svågertorp och Rusta. Och där hittade jag äntligen en massa saker som jag behövde. Hittade ett lakan, en filt och hela två mattor. Jag har letat mattor lite här och var men bara hittat fula. Men här fanns typ fyra olika jag kunde tänka mig. Och superbilligt så klart :)
När vi var klara där bar det av till MFF-shopen för att kolla antalet anmälda till på söndag. Tyvärr inte så många än så det pekar på minibuss... Efter det gick vi in på Coop där jag hittade ett fotoalbum för 600 bilder. Perfekt eftersom jag har en massa foton i små album och de får inte plats längre. Sen åkte vi hem och käkade mat och glodde lite på TV. Vid 20 körde jag bort till Robin för att se Barca i Champions Leauge. Tyvärr gjorde inte Zlatan mål men Barca vann ändå!

Idag var det resten som skulle fixas. Har hållt på att välja bilder som jag skrev innan. Och medans jag gjorde det pysslade Anna med lite allt möjligt innan det var dags att gå på IKEA igen. Hon mätte nu sin hylla noggrannt så att det skulle bli rätt. Så vi körde bort till IKEA och letade upp en vänlig själ att fråga. Han sa att de inte hade någon hylla med de måtten men vi kunde ta en lite större och såga till. Jaja tänkte vi det kan säkert pappa fixa så vi traskade bort till den angivna platsen och hittar... världens minsta hylla haha. Det visar sig att Anna har mätt med fel sida av tumstocken så de måtten hon gav trodde han var i centimeter haha. Som tur är listade jag ut det ganska snabbt och hittade ett måttband som hade samma sak (olika mått på olika sidor). Så vi fick gå bort och förklara vårt lilla misstag för honom haha. Men han skrattade inte ens åt oss. Nu fick vi i allafall en hylla som passade utan att vi behöver såga.
När vi var klara där körde vi inom ICA Maxi för jag behövde ett fotoalbum till (sa ju att jag har många bilder). Sen körde vi hem till farmor och farfar och fikade lite och hämtade penslar. När vi fikat färdigt åkte vi hem och målade mina två skohyllor svarta. Så nu är de fina och så väntar vi bara på att de ska torka. Kan nog sätta in dem i morgon. Så nu ska vi sätta upp en vanlig hylla. Pappa får sätta upp de sista två sen för det är mollyplugg och grejer och det kan jag inte. Men sen är det typ klart. Bara foton och väggdekorationerna kvar :)
Ska bli så skönt.

Ikväll blir det bara att slappa. Imorgon står väl rummet i centrum som vanligt men sen på kvällen ska jag och Nathalie gå på hockey. Är riktigt sugen på att se MIF på fredag också men vi får se.

Have a nice day.
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Sally

ja ska jobba po hockeyn po fredag

2009-09-30 @ 22:01:14
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0