Fågelkvitter på radion

Haj igen :D
Nu tänkte jag skriva om vad jag gjort sen i torsdags när jag kom hem. På kvällen när jag kom hem gjorde jag ingenting. Tog det bara väldigt lugnt. Var ju så himla trött.

På fredagen sov jag ganska länge och det var skönt :) När jag väl vaknade gick jag upp och åt lunch och sen hämtade farmor och farfar mig. Vi åkte hem till dem och fikade lite. Jag fick äpplemunk. Mums. Efter ett tag kom pappa och Anna och hämtade mig för vi skulle till Lund. De skulle handla te haha. Lite underligt kanske att åka ända dit för te men vi känner dem som äger butiken och de har tydligen väldigt gott te. På kvällen grillade vi och det var också riktigt gott. Mamma var på tjejmiddag så det var bara jag, Anna och pappa. Efter maten spelade vi spel och så.

I lördags åt jag och Anna frukost själva och då blev det så klart bullar från Limhamns kakbod. Sen vid tvåtiden hämtade vi upp Martin och Emma och körde bort till Entré. Jag köpte en söt kjol, en kofta och ett par skitsöta leggings som äntligen var på rea (de kostade 149kr egentligen men var nu nersatta till 50kr). När vi shoppat färdigt tog vi en fika på Waynes Coffee. Jag och Anna delade på en blåbärsmuffins och drack vars en mumsig smoothie från Juicebar. Sen åkte vi hem och fick åka nästan direkt till Daniel och Jenny där vi fick middag. Tyvärr hann vi inte stanna där så länge eftersom det skulle vara förfest hemma hos oss vid åttatiden.
Det var jag, Anna, Emma, Martin, Kalle och Stefan som förfestade. Lite senare kom även Robin dit. Vi hade en väldigt lång förfest och kom inte in till stan förrän vid 2 ungefär. Då ställde vi oss i kön till Etage där alla för en gångs skull kom in. Tyvärr mådde Emma dåligt så hon fick åka hem men vi andra stannade och hade det ball. Ända tills någon kastade ett glas på Robins hand så det började blöda. Jag höll på att svimma av blodet och hans finger bara svullnade mer och mer. Så efter det åkte vi hem men klockan var ändå nästan fem så de stängde ändå.

På söndagen var jag heldäckad typ hela dagen men jag mådde inte så dåligt faktiskt. På kvällen hade familjen bokat bord på Elysée och det var riktigt gott. Fondue är så himla gott ibland. Dock käkade jag lite väl mycket. Kunde knappt gå sen haha.

I måndags hade jag tid till att lämna in min bil för att äntligen få larmet fixat. De ville byta siren men det skulle kosta 3000kr och det pallade jag inte så de fick omprogramera något istället (kostade baaara 1300kr..). Det värsta var att bilen skulle lämnas mellan kl 7-8 på morgonen så jag var ju lagom trött. När jag lämnat den åkte jag hem och lagade lunch till mig och Anna för vi skulle åka upp till Stockholm och se Dif - MFF. Vi tänkte att vi inte kommer kunna äta lunch (man stannar alltid på Donkan) så vi käkade lunch till frukost haha. Klockan kvart i 10 hämtade vi upp minibussen för vi hade fått ta över resan från de som skulle ha den. Var först lite lack för det men detta visade sig vara den ballaste resan på länge så det var väl tur att det blev så hehe. Klockan 10 rullade vi in på parkeringen vid Malmöhus där vi mötte de andra 6 som skulle med. För typ första gången i världshistorien var vi fler tjejer än killar. Det var jag, Anna, Cissi och sen två tjejer som hette Josse och Sally. Sen var det Isak (megasööt), Joel och Filip. Vi hade skitball hela vägen upp och garvade ihjäl oss verkligen. Vi hade riktigt sammanhållning i gruppen också. Vi satt tillsammans och åt och väntade på varandra hela tiden. Myspys. Resan upp gick bra och vi kom upp till After utan större incidenter. Anna höll bara på att köra av vägen när vi pratade om Supras haha. Resten av våra samtalsämnen ska jag nog inte ta upp här för de var ganska sjuka. På After åt vi lite middag tillsammans innan det var dags att ge sig av till Stockholms Stadion. Tyvärr var där inte så mycket publik och speciellt vår klack var väl inte vad den brukar. Men vi som var där gjorde vårt bästa (eller nja vi sjöng ju knappast men vi var där i allafall). Malmö vann ju matchen och vi var alla väldigt glada. Vad som mer hände på matchen orkar jag inte ens skriva om. Men Djurgårdenidioterna uppförde sig ganska så illa! Men det kan ni läsa om i tidningen istället. 
På vägen hem erbjöd sig Isak och Joel att köra och Joel började. Vi hade inte hunnit långt förrän katastrofen var nära. Vi rullar i kanske 30-40 km/h och då ringer hans mobil. Precis då blir det rött ljus och alla bilarna framför oss stannar så klart. Men precis då letar han efter sin mobil och ser inte det. Alla vi i bussen skriker STANNA AKTA BROMSA. Och han hinner precis! Vi stannade max en decimeter innan bilen framför. De var dessutom en lite bil som vår minibuss hade mosat totalt. Fatta att sitta i den och se i backspegeln hur bilen bakom kommer närmare och inte kunna göra något. Fy fan sån hjärtklappning jag hade i flera minuter efter.
De första typ tre timmarna av hemresan hade vi allsång i bilen (bara tjejerna som sjöng men ändå). Det var riktigt roligt! Men efter ett tag hade vi lyssnat på alla balla skivor så vi stoppade i Det bästa med Ted Gärdestad. Då blev alla helt mysiga istället. Men precis då var vi framme i Jönköping där vi stannade för att äta (Donkan så klart). Jag ville bara ha glass men de hade stängt glassmaskinen. Taskigt. När vi sen körde vidare var det istället Isak som körde. Ted spelade fortfarande för fullt och killarna hade varit snälla att låna ut sina kuddar till oss tjejer. Så föga förvånande somnade alla i bilen (utom föraren då). Så den stackaren fick sitta där helt själv och försöka hålla sig vaken. Till slut lyckades han stänga av Ted som då hade startat för typ tredje gången. Men bilen var så mörk och han var tvungen att koncentrera sig på körningen så det ända han fick in på radion var fågelkvitter! Visste inte ens att de sände det haha. Så när jag vaknade (eller ja, de snodde min kudde för att väcka mig) fattade jag verkligen inte varför fåglarna kvittrade när klockan var typ 3.30. Men det var ju radion. Vi stannade och tankade strax efter det och jag fick äntligen min glass.
Ungefär 4.30 rullade vi in mot Malmö och så släppte vi av alla. 5.15 var jag och Anna hemma och vi stupade i säng.

Tyvärr fick vi inte sova så länge. Jag skulle hämta min bil och vi skulle lämna tillbaka minibussen. Först hämtade vi upp Martin för han och jag skulle till Svedala. När vi hämtat och lämnat allt vi skulle körde han och jag ut till outleten för att handla lite. Hittade dock ingenting där heller. Så himla tråkigt när man är shoppingsugen. Men jag köpte ett linne och ett par hipsters i allafall. När vi var färdiga där åkte vi till Svågertorp och käkade lunch. Sen lämnade jag av honom hemma och så åkte jag till Anna för att klippa mig. Det var välbehövligt!
Sen åkte vi bara hem och tog det lugnt och jag gick och la mig tidigt.

Idag jobbar jag halv dag men sen imorgon och på fredag är det jobb som vanligt.
Ha det bra nu.
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: sara

Vad sa du nu =)

Ja, en riktigt rolig resa vart de o de kommer flera

2009-09-16 @ 22:06:26
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: nathalie

Hehe ja jag vet :p matchen mot rögle är den 3e oktober :D

2009-09-17 @ 13:13:38
URL: http://nattali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0