Bloggsugen så in i satan.

Hej!
Nu får jag äntligen blogga. Inte för att någon har hindrat mig direkt haha. Men har verkligen inte haft tid. Har varit sugen sen i söndags på att skriva men allt har gått i 190 så när jag väl har haft en stund över har jag bara vilat mig. Så nu tänkte jag berätta vad sjutton det är jag hittat på som tar sån tid. Jag gör om mitt rum! Tog beslutet till slut. Kostar egentligen lite mycket och ambitionen är ju trots allt att flytta hemifrån snart men har man inget jobb så är det svårt. Men var så himla trött på det nu så det fick bli omgörning ändå. Men jaja ska berätta lite mer senare i inlägget om mitt projekt.

I fredags efter jobbet körde jag och Anna till den nya MFF-shopen på Malmö Stadion. Vi ville se hur den såg ut plus att vi skulle lämna listorna med de nya bortaresorna till han som är butikschef. Vi visste att några spelare skulle vara där under dagen och när vi kom var Eddie och RÅP där. Robban spelade fussball med Magnus (butikschefen). Han sa att vi också kunde spela med spelarna men det vågade vi inte. Sist jag spelade fussball bröt jag lillfingret (min version i allafall haha alla andra sa att det kanske var en spricka). Så jag tyckte inte riktigt det var läge att spela med dem :P Sen innan vi skulle gå tog vi autografer av spelarna. Där låg även några signerade från spelare som varit där under dagen. Anna visste att bland annat Daniel Andersson hade varit där men hon hittade inte hans kort så hon sa lite halvhögt till mig: varför finns inte Dannes och deras här? Då svarar Åhman Persson henne: de är slut tyvärr. Anna som inte tänker riktigt säger till honom: meen ah varför sparade du inga till oss?! Och han svarar lite halvsnopet: vi visste inte att ni skulle komma. Haha höll på att garva ihjäl mig :D
När vi körde därifrån bestämde vi oss för att käka på favvisen Limone (mamma och pappa var bortresta). Sen körde vi till Malmborgs och handlade lite snacks, hämtade några filmer hemma och åkte hem till Martin och Emma. Vi såg Crybaby. Sen gick Anna och Martin och hyrde Bedtimestories medans jag och Ems babblade lite.

Sen på lördagen åkte jag hem till Mattias på förmiddagen för att snacka lite vett med honom (det gick sådär haha). Vid halv fyra körde jag och hämtade Anna och så körde vi och handlade saker till ett ljusfat som vi skulle ge till Rebecka som bjudit oss på middag på kvällen. Sen åkte vi hem och fixade fatet och oss själva och så hämtade vi Martin och Emma. Jag hade på mig min Paris Kate and I-klänning som är min gå-bort-klänning (alltså för lång att festa i haha) och så hade jag ingen sprit med mig. Men det gick inte Emma med på. Så vi fick vända och köra hem och hämta lite (fast jag inte tänkte gå ut).
Hos Bex bjöd hon och Kalle på fondue. Och det var himla gott! Jag käkade så mycket att så fort jag fick något i magen resten av kvällen kände jag mig skitmätt. Efter maten spelade vi en omgång pictunary som jag vann :) Under tiden förfestade vi lite. Sen kom hennes föräldrar hem och hennes pappa satte på Barcamatchen. De ledde med 4-1 när vi började titta och kung Zlatan hade redan gjort mål. Barca vann till slut med 5-2 och vi njöt av det genom att äta persikor med choklad till efterrätt. Till slut blev det utgång till Etage i allafall och alla sex följde med vilket var väldigt kul! Jag var dock himla trött så vi stannade bara till klockan tre.

Sen i söndags stack jag och Anna till Pizzerian på Ön. Där delade vi på en pizza i solskenet. Inget att klaga på direkt. Men sen när vi kom hem var det kaos i gatan. Grannarna till vänster om oss dog för ett tag sen. Vi trodde att någon annan höll på att flytta in där. Men det visade sig att de bara har fixat huset för att sälja det dyrare. Så nu var det visning. Där stod en bil parkerad på varje ledig yta på gatan och vi kom knappt fram. När vi sen ska parkera på vår egen uppfart har någon ställt sin cykel där. Hallå så kan man väl inte göra heller?! Så jag gick ut. Lyfte cykeln. Spände ögonen i folket som stod i kö för att titta på huset. Kastade cykeln på de andra cyklarna och stampade iväg. Mohahaha nu har jag skrämt iväg våra nya grannar tror jag. Men fem minuter senare stod alla cyklarna snyggt och fint parkerade på den uppfart som tillhör grannen (och tro mig de kan inte ha satt den på vår av misstag, det är tydligt att den är vår). Efter ett tag kom päronen hem och pappa försökte parkera men folk stod och pladdrade mitt i gatan. Så han fick tuta lite på dem. Haha vi är trevliga grannar egentligen!
På kvällen skulle jag träffa Tobbe men vi glömde bort tiden och sen pallade inte jag. Så jag stannade hemma och kollade på alla tvprogrammen istället. Följer inte ett ända i veckan men hela tre på söndagskvällen.

I måndags hade jag bestämt mig för att städa rummet ordentligt. Men bara en lite stund efter att jag börjat bestämde jag mig för att det får bli omgörning helt och hållet. Så jag rensade och slängde och sopade och bar ut TVn och allt möjligt. Sen var jag trött. Anna kom hem vid fyra och då fick vi skjuts in till Möllan. Där mötte vi Josse, Isak, hans kompis och Sally (som var tvungen att gå :( för hon skulle jobba). Vi andra hade en väldigt trevlig stund i allafall. Jag hann få i mig två cider och sen övertala de andra att vi skulle shota också. Vi lyckades till och med övertyga en att prova Fernet (några fler av Isaks kompisar hade kommit då). Till och med servitrisen rynkade på näsan när han beställde Fernet. Dock rörde han knappt en min när han tog den. Lite imponernade. Han sa till och med att det inte var så farligt. Men han måste försökt spela cool för det är skitäckligt så är det bara. Och just det mitt när vi sitter och pratar kommer servitrisen fram till Isak och säger: jag måste hälsa till dig att man inte får stjäla gästernas cyklar. Mannen i röd tröja där borta säger att du försökte stjäla hans cykel och det får du inte. Haha jag, Anna och Josse skratta som fan! Då kommer mannen i röd tröja fram och säger: så du kan inte ens erkänna det nu! Jag såg nog att du tittade på min cykel. Isak fattade ju ingenting och vi bara skrattade och skrattade. Det visade sig att mannen förväxlat Isak med en av hans kompisar. När denna killen hade kommit till Ölkaféet (som vi då var på) hade han försökt se Dagens Erbjudande-skylten men det hade stått en cykel ivägen som han hade lyft på för att kunna läsa. Detta hade mannen då tolkat som att han försökte stjäla den. Hysteriskt roligt!
Vid 18 började vi spatsera mot stadion och en stund senare var vi framme. Vi gick in och stod tillsammans (utom Josse som stod med sin kompis). Efter en liten stund kom även Camilla. Matchen hann ju knappt börja förrän första och andra målet var gjort. Vi blev helt galna allihopa och bara skrek rakt ut och hoppade och kramades. Underbart! Slutresultatet blev 5-0 och man kan inte vara annat än nöjd och glad just då! Sen har ju MFF och allt omkring en massa problem men det behöver man inte tänka på just då..
Efter matchen sa vi hej då till Isak som åkte till England för att plugga. Väldigt synd för det var en himla trevlig kille :)

I tisdags var det bara städning som gällde. Skulle egentligen träffa Nathalie en stund men hann inte det. Shit som jag städade och kämpade. Var iväg och köpte färg med farfar också (det är han som ska måla mitt rum). Jag ska inte avslöja nu hur det ska se ut. Men jag kommer lägga in bilder när det är klart. Kommer bli himla fint tror jag. Om jag får sluta tidigare idag ska jag inom IKEA. Vet att där nästan är tomt men det jag vill ha kanske finns ju.
Sen lite efter 21 åkte jag hem till Robin. Där tittade han, jag och Joel på när Barca vann ännu en match och Zlatan gjorde ännu ett mål!

Igår kom farfar för att börja spackla och måla och så. Jag hjälpte honom med lite saker men sen skulle jag och Anna in till stan för att tvätta min bil och päronens bil. Vi gör det på ett ställe som ligger i Citygaraget i stan. För 200kr tvättar de hela utsidan och dammsuger och tvättar inne i bilen. Plus att man parkerar gratis då så kan man gå och äta lunch under tiden. Bara det att när vi kör in i parkeringshuset så kommer Anna lite fel och drar hela sidan på föräldrarnas bil (som vi ska sälja) i en kant. Där blir tre ganska allvarliga repor och en buckla. Hmm panik! Men pappa tog det chill och sa att det är sånt som händer. Så länge vi mådde bra så. Vi lämnade in bilen och gick till Graffiti Café. Där åt vi mumsig bakad potatis. Sen kollade vi lite snabbt i några affärer innan det var dags att hämta bilarna.
Då körde vi bort på Mobilia en kort runda. Vi gick in på Lagerhaus där jag köpte nytt påslakan, en skitfin tvättkorg och en krok formad som en fjäril. Ska dit igen och köpa ett par helt fina gardiner också. Sen lämnade vi min bil där så länge och körde bort till Hermods. Jag ska ju plugga danska på distans och nu skulle jag på introduktionsmöte. Anna följde med som moraliskt stöd. Mötet var ganska tråkigt men det verkar vara ett väldigt bra upplägg som gör det lätt att plugga så jag ska nog klara det bra. Kom tyvärr inte in på Företagsekonomi A. Studievägledaren sa att det var bara för att Komvux är så snåla med hur mycket man får studera. Men får väl se om jag tar den kursen sen då. Just det jag träffade Jucke där. Han skulle också studera på distans och plugga upp sina gymnasiebetyg.
Efter det åkte vi hem och en stund senare kom farmor och hjälpte mig att städa lite innan farfar kan börja måla ordentligt. Man ska tydligen tvätta väggarna och sånt innan man börjar. Där ser man haha. När vi var färdiga med det körde jag farmor hem och sen kom Robin förbi en stund. Han skulle hämta lite sprit han glömt hos mig och så skulle han prova min ena MFF-matchtröja (den som är en äkta spelartröja och alltså är lite större). Men den var förliten för honom. Han skulle ha den eftersom han, Linus, Jeppa och Freddie åkte upp till Gävle idag och så ville han ha en tröja. Men han får klara sig utan helt enkelt.

Idag jobbar jag (tråkigt för det händer inte mycket). Sen när jag slutar ska jag som sagt inom IKEA. Senare ikväll kommer Sally och Josse hem till oss. Så ska vi käka och se Geflematchen på TV. Första matchen jag inte ser på plats iår (borträknat Brommapojkarna borta men då var jag ju på Mallis). Illa att inte vara där hehe. Men jag ska se matchen i allafall. Och det blir nog supertrevligt. Vi brukar ju ha kul ihop :D

Ha det nu bra så sjunger vi för himmelsblå seger ikväll!
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Sara

Fan, ja missa allt roligt på Ölcaféet =/

men tur du blogga om det :)



aa.. riktigt najs kommer vi att ha ikväll =)

2009-09-24 @ 15:04:48
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0