Varför mår man dåligt av sprit?

Haha det är min fråga idag. Igår blev det fest. Men det var inte så farligt mycket drickande. Och ändå mår man som en överkörd groda idag hehe. Illa! Ne ska berätta lite om min helg nu faktiskt.

I fredags mötte jag Nathalie på Entré. Vi skulle till stan egentligen men det regnade så himla mycket så vi bestämde oss för att köra på Entré istället. Hon blev lite sen men jag väntade och när hon kom gick vi upp och åt först. Jag åt Penne med oxfilépastasås med grönsaker. Så tro det eller ej men jag råkade säkert omedvetet äta lite grönsaker där och jag lever än :) Ne men det var faktiskt gott (när man sorterade bort vissa delar). Sen gick vi för att shoppa loss. Och som vanligt när man har planerat det och för en gångs skull har lite pengar så hittar man givetvis ingenting! Jag handlade två par leggings som present till syrran för det behövde hon. Men hittade ingenting till mig själv :( När vi handlat färdigt kom Anna och hämtade oss och så plockade vi upp Nathalies kompis Sara också. Sen körde vi till Skopunkten. Där hittade jag ett par fina stövlar. Men de kostade 700kr. Och även om jag ville ha dem behöver jag dem ju trots allt inte. Så jag fick ta ett vist beslut och låta stövlarna stanna i affären (får se hur länge det håller). Ingen av oss hittade någonting. De andra skorna jag ville ha fanns bara i 38 eller 40 och jag har ju givetvis storlek 39 så de passade inte. Smått missnöjd fick jag gå därifrån utan att handla hehe. Så vi åkte hem istället.
Hade en mysig hemmakväll med bara pappa och syrran till att börja med. Vi skulle se på film men hittade ingenting som lockade tillräckligt mycket. Så vi körde och hämtade Martin och Emma istället och så spelade vi spel. Blev först Rappakalja. Jag vann inte så det var inte jättekul haha. Fast jag gissade rätt på ett ord när jag förklarade det och det är väligt ovanligt. Så lite stolt var jag allt. Sen spelade vi lite andra spel och jag minns inte riktigt vem som vann men som vanligt var det nog mitt lag ;) haha så klart!

Igår började dagen med en runda på Systemet. Där mötte jag M och E och så handlade vi lite inför kvällen. Sen körde jag dem till Kulladal och så åkte jag och Anna in till stan. Hon var shoppingsugen. Det var jag också trots allt. Och igår hittade jag två fina kjolar och ett skärp. Så nu är jag lite mer nöjd :) Anna hittade också en massa fina välbehövliga saker. Vi var i stan i evigheter (kändes det som). Sen åkte vi hem och käkade, gjorde oss i ordning, hämtade Martin, Emma och Chrille och så åkte vi till Klagshamn. Vi var hemma hos en tjej som hette Jenny och henns pojkvän (minns inte vad han hette). De hade två små hundar som jag först var rädd för men som jag vande mig vid hihi. Sen hade de en råtta också. Men den kan man nog inte vänja sig vid.
Vi festade och sjöng Singstar hela kvällen. Det var roligt faktiskt. Jag sjöng Karma Chameleon säkert tre gånger. Jag vann alla utom den första för den vann Emma. Men jag klantade mig också. Och senare på kvällen trillade Emma ner för trappan haha. Jag blev helt förskräckt! Men hon drattade bara ner för de sista trappstegen så hon klarade sig. Men hon spillde vin över hela sig själv och golvet och allt. Jag skulle krama henne och då fick jag vin i munnen som dröp från hennes hår haha. Och när vi torkade golvet upptäckte vi att Chrilles skor (vita tygskor) hade fått rött vin på sig hahaha. Lite kul ändå. Speciellt när Emma skulle fixa det och blekte hans skor så de blev blågröna istället. Så vi bestämde att vi skulle gå och fika och köpa nya skor (jag skulle köpa skor i allafall haha). Låter som en plan :P
Efter ett tag drog jag och Chrille till Barcelona medans Emma, Martin och de andra stack direkt till Breeze. På Barcelona mötte vi Robin, Freddie, Frida och några till. Och sen var även Hans och några till där inne. Jag är inget fan av Barcelona (puben då!) så jag och Chrille stack till Breeze vi också. Men det var den dumma djn med glasögon som jag tycker är urdålig! Så vi var där bara en liten stund och sen gick vi till Max och satt där och snackade istället. Anna var snäll och kom och hämtade oss.

Idag blir det middag hos farmor och farfar sen. Och jag fick nyss mitt uppdrag i danska tillbaka. Och jag fick MVG! Woohoo :) Är så himla glad. Ska plugga på som satan och skärpa mig med stavningen (jag stavar för mycket på svenska). Men det här är en bra början ju :D

Ha det toppen. Och imorgon är det fotboll!
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Sara

Skitbra Charlotte

Satan vad vi ska fira mycket på torsdag ^^

2009-10-18 @ 20:12:08
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0