Smoothie :)

Hello
Sitter här just nu och slurpar i mig en supergod smoothie. Jag har varit sugen på milkshake hur länge som helst men beslutade mig för att köra den nyttigare vägen och göra smoothie istället (sen att jag handlade jordnötsringar samtidigt har inte med saken att göra haha). Var som igår haha. Jag var duktig och åt knäckebröd till frukost och sen råkade jag äta lite glass till lunch. Men ska skärpa mig faktiskt hehe. Kanske till och med börjar träna. Eller kanske inte men man kan ju låtsas i allafall.

Je nu är det ju ett tag sen jag skrev. Fy på mig. Har varit helt till mig sen i fredags när jag såg att jag hade hela 20 läsare på onsdagen :D Hihi ibland kan så lite göra en glad. Inte för jag vet varför jag blir glad att folk läser min blogg men det är ju ändå gulligt att folk bryr sig om mig.

I fredags blev det hockey trots allt. Stefan smsade mig på eftermiddagen och undrade vad jag skulle hitta på. Och vips hade jag fått med mig honom. Han var dock inte så insatt i hockey om man säger så. När jag skrev vilka två det var som spelade (Mif - Borås) så fick jag svaret: vem hejar vi på, vilken tid, var spelar dem och vad kostar det. Hehe då har man inte mycket koll. Men han hängde på och han sjöng och hejade. Inte för det är så svårt att lära sig deras ramsor. Hälften är stulna från MFF och resten är MIF om och om igen hehe. Och de har en hysteriskt rolig dansk som klackledare. Han startar sångerna sen står han bara och viftar och pekar medan han kollar på matchen. Klockrent! Stefan hejade hela tiden på Carl Söderberg (han heter också Söderberg och inbillade sig att de var släkt). Och det var ju Kung Carl som gjorde matchens ända mål. Så Malmö vann men matchen var tråkig. Jag var tyvärr ganska trött efteråt så vi delade på oss och jag åkte hem.

I lördags på dagen hittade jag inte på nått speciellt. Jag och Anna följde med pappa och veckohandlade. Vi hann med en runda på Systemet också. Sen satt vi hemma och kollade på repriser av Singing Bee. Riktigt kul ibland. Sen vid halv åtta stack vi hem till Martin och Emma. Dit kom även Robin och Stefan. Vi kollade på den dumma matchen. Efteråt var jag skitsur! Det tog mig en lång stund innan jag ens ville prata med folk. Men jag hämtade mig aldrig riktigt. Festen blev sådär. Lite tråkigt att typ ingen kunde komma. Men vi brukar ha ball ändå men mycket blev fel. Så vid 2 tog jag och Anna bussen hem istället och så blev det sängen.

I söndags vaknade jag ganska så tidigt och jag kände att jag var i stort behov av gyrostallrik. Så vi möttes alla sex från kvällen innan på Pizzeria 28 och käkade vår bakismat. Stefan tog hamburgare haha. Snacka om nybörjare :P Efter maten stack vi hem till Martin och Emma för att kolla film. Jag såg kanske tjugo minuter men sen somnade jag haha. Sov gott i soffan resten av filmen. Sen körde jag och Anna hem och glodde lite på TV. Hela familjen slog sig ner och tittade på Män som hatar kvinnor. Den var riktigt bra tycker jag. Brukar inte gilla svenska filmer och speciellt inte deckare men den var bra! Lite småsaker som störde mig med deckaren men så är det alltid. Har ni inte sett filmen så gör det...

Igår när jag vaknade körde jag pappsen till Svågertorp. Hans sista vecka i Tyskland nu (sen att han ska tre veckor till Thailand sen är en annan femma hehe). När jag kom hem var jag riktigt duktig och pluggade en massa danska. Jag gav till och med upp vid ett tillfälle men jag gick och hämtade böckerna igen :) *stolt*. Så jag har fattat det mesta nu med första och andra kapitlet.
När Anna väl kom hem igår bakade vi Limemuffins med äpple och mandelmassa. Mamma skulle ha Underklädesparty och vi ville bjuda gästerna på något gott. Fast jag tyckte inte muffinsen var så goda. Det var lite roligt med sånt party haha. En massa tjejer/kvinnor/tanter som rände runt här hemma och provade BH:ar hehe.

Idag började jag med att möta Sofia inne i Limhamn och så gjorde vi lite ärenden. Det tog inte så lång tid. När jag kom hem var Anna helt uttråkad och jag var lite sugen på att hitta på något. Så vi körde bort till stadion och kollade på MFFarnas träning. De var inte så många idag och de tränade bara försvar så det var inte världens roligaste träning. Och det var dessutom svinkallt! Vi hann även med en snabb runda till Annas salong och hämtade shampoo och balsam. Sen var det bara att åka hem och plugga lite till. Första uppdraget ska lämnas in på fredag och jag har varit ganska nervös. Jag gjorde Testa dig själv som finns på sidan för mina kurser. Och jag fick alla rätt på första försöket (utan att ha boken hos mig). Hihi kände mig lite duktig. Men sen fungerade inte det att man kan förhandsgranska sitt uppdrag så jag har ju ingen aning om det är samma som Testa dig själv. Men när jag provade nu för en liten stund sen fungerade det i allafall. Och det var inte riktigt samma men jag tror nog jag ska fixa det hehe. Man kan ju som sagt se alla frågor i förväg så jag kan förbereda mig ordentligt. Satsar ju på MVG så måste se till att göra det noggrannt.

Resten av veckan har jag lite småsaker planerat. Imorgonkväll blir det möte med MFF Support. Kommer säkert bli lika tråkigt som förra mötet jag var på men det är ganska viktigt. På torsdag är det ett ännu tråkigare möte på arbetsförmedlingen. Ser jag ju verkligen fram emot hehe.

Ha nu en bra kväll och sov gott.
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0