Nu jäklar kommer det ett inlägg :)

Helloo
Har tänkt blogga hur många gånger som helst. Men så blir det aldrig av och nu har det gått en hel vecka. Illa juh. Men nu ska jag uppdatera er om mitt liv. Ska först tänka lite för minnet är ju inte så långt som vanligt.

I torsdags jobbade jag ju. Sen på kvällen stack vi till Mack. Tyvärr blev Sally sjuk så det var bara jag, Anna och Josse. Det var dessutom inte speciellt roligt... Ganska dryga komiker som var från uppifrån landet så man var tvungen att lyssna på deras dialekt hela tiden. Och de bara dissade Skåne haha det gillar vi inte.

I fredags var det bortaresa på programmet. Och föräldrarna åkte till Thailand. Så jag sa hej då till dem och sen åkte jag till Systemet. Där laddade jag upp rejält inför hela helgen. Sen åkte jag och Anna ut till farmor och farfar och fick lite lunch innan det var dags att åka upp till Götet. Vi hämtade Linnea och Josse och så åkte vi bort till Malmöhus. Detta var den resa med flest folk som jag och Anna har planerat hittills. Vi hade två fulla storbussar, alltså ca 100 personer. Så vi var bussvärdar på vars en buss. Jag fick hjälp av Linnea på min och Anna av Josse och lite Alexandra. Resan upp i min buss gick superbra. Alla sjöng och hade trevligt. I Annas buss var det lite mer problem men det spelar mindre roll nu. Matchen gick ju sådär då den bara blev 1-1. Men eftersom vi fick straffen precis i sista minuterna så får man ju se det som bättre än förlust trots alls.
Resan hem gick också bra och vi var i Malmö vid tolvtiden. Då var vi ett par stycken som gick till Barcelona. Där träffade vi även Chrille och några till. Det var en väldigt trevlig kväll. Fast jag var himla trött så vid tre tog jag och syrran bussen him.

I lördags när vi vaknade åkte vi ut till Ön och käkade kycklinggyrostallrik. Det var gott som vanligt (fast det var första gången jag smakade just den visserligen hehe). Sen åkte vi nog hem och vimsade bara runt. Kan inte minnas att vi gjorde något annat. Sofia kom hem till oss lite senare eftersom vi skulle på fest hos Jens och Carro. Vi skulle vara där vid nio så vi tog 34:an och så mötte vi Chrille vid busshållplatsen och gick sista biten. Festen var väldigt trevlig och där var ändå en del jag kände. Plus att man lärde känna lite nytt folk med. Jag hade sån perfekt fylla när man bara är glad och lagom förvirrad :) Tyvärr gick allt åt skogen efter det... Lite ambulans. lite spya och några stölder så var festen förstörd. Väldigt synd om Jens och Carro. Klockan var bara typ två så vi ville varken hem eller ut. Så jag, Anna och Sofia drog hem till Chrille. Där kollade vi lite på film och jag somnade nästan. Men till slut var det trots allt dags att åka hem.

I söndags på dagen chillade jag och Anna bara. Jag var tvungen att plugga en himla massa. Och jag fick faktiskt en del gjort till och med. Men sen blev vi hungriga men det fanns ingen mat och ingen ork. Så vi åkte till O'Learys och åt deras goda Sweetchilipasta. Vi lyckades få med oss Josse också. När vi ätit färdigt släppte Anna mig hos Ems och Martin. Var tvungen att hälsa på lilla vovven juh. Hon är så söt så man kan dö! Vi snackade en massa och så kollade vi på första halvleken av Barca-Zaragosa. Andra halvan såg jag hemma då Anna kom och hämtade mig i pausen. Matchen var riktigt bra! Barca vann till slut med 6-1 efter 2 mål av Zlatan :D Efter matchen var det sängdags.

I måndags hade jag jobb inplanerat. Klockan åtta befann jag mig hemma hos Meja och Tilda.
Här är de två små busungarna jag brukar passa. Detta är en bild från förra året. Mina små sötnosar.
De hade bestämt med vars en kompis så jag passade fyra barn. Man kanske tror att det är jobbigare men det är ju lättare för då leker de fint med varandra hela dagen. Vi hade en mysig dag med en massa kurragömma och spel. En gång när två av barnen hade gömt sig hittade jag dem banne mig inte haha. Jag fick ge upp till slut. De hade gömt sig längst in i en garderob haha. Sen ritade vi även en massa. Det ända de vill är att jag ska rita Hello Kitty. Deras mamma hade försökt rita en på kvällen till dem men då hade minstingen börjat gråta för att mamma inte ritade tillräckligt fint haha.

Denna fina ritade jag till dem. Tilda försökte måla skölden gul! Så jag fick måla över så den blev grön haha. Sen "hjälpte" jag henne att måla resten av tröjan så det blev rätt haha. Snäll jag är va :p
Vid femtiden åkte jag hem. Då skulle jag bara göra danska. Men jag skjöt på det hela tiden och till slut var klockan jättemycket. Men det var bara till att göra det. Andra uppdraget skulle lämnas in på tisdagen men då hade jag ingen möjlighet så jag var tvungen att göra det helt enkelt. Hade lagom med ångest. Men jag har fått det tillbaka nu och jag fick MVG på detta också! Så nu är jag nöjd hehe.

I tisdags passade jag också barnen. Vi målade tavlor. De blev superfina men jag hade färg överallt när vi var klara. Bland annat hade jag kliat mig med baksidan av penseln så jag var helt rosa i pannan haha. Men det gick typ bort till slut. Ca halv två kom mamma Lotta hem och så körde jag till Malmöhus parkering. Idag skulle vi till Kalmar. Det hade blivit lite fel när folk anmälde sig så vi blev för många. Så min bil fick också åka med. Vi var totalt 19 personer som åkte upp pch vi hade en trevlig ditresa. I Kalmar försökte vi åka runt och cruisa och sjunga för folk men vi hittade inget folk haha. Matchen var sinnessjuk (slutade 5-4 till Kalmar). Det var även kallt så in i satan. Efter matchen vill jag bara hem så fort som möjligt eftersom jag skulle upp och jobba klockan 8 igen. Jag var dock inte i säng förrän klockan 3. Så jag var lagom trött hela dagen i onsdags då jag fick knappt fyra timmars sömn.

Som tur är var busungarna hur snälla som helst som vanligt. Så vi tog det lugnt. Vi spelade spel och kollade på DVDfilm. Sen fick de sminka sig lite inför Halloween. Lilla Tilda sminkade hela sig själv, elementet, fönsterkarmen, sina kläder och Barbiedockornas fötter när jag tittade bort en sekund haha. Hon är för söt.

Här är resultatet :D SÖTNOS!

På kvällen i onsdags var det ännu ett möte med MFF Support. Det var lagom intressant... Folk har väldigt olika åsikter om allt. Tyvärr delade inte många där mina åsikter... Men skit i det nu. Det orkar jag inte skriva om. Just det jag och syrran gick på älskade Limone och käkade innan mötet. För jobbigt att laga mat haha. Och en sak till som vi gjorde innan mötet var att åka för att tanka min bil. Men det dumma tanklocket har fastnat på nån vänster. Så det går inte att öppna och alltså kan jag inte tanka och då heller inte köra. Strålande...

Igår fyllde Martin år. Så jag, han och Emma åkte in till stan. Först gick jag och Emma och handlade present till Martin. Jag hittade även ett par superfina skor som jag nog MÅSTE önska mig i julklapp haha. Jag har inga som liknar dem så jag behöver dem verkligen. När vi handlat färdigt presenten så sågs vi alla tre på Espresso House. Jag smakade de nya chokladmuffinsen. Den var jättegod men väldigt mättande. Martin kom stolt inspatserande med en ny mobil hehe. Killar och prylar, jag säger då det :P Efter fikan gick vi till Buttericks. Jag skulle inte handla något till min dräkt men jag handlade en sak som Anna behövde bland annat. Martin och Emma hittade också en massa nyttigt.
När vi var klara åkte jag hem och så åkte jag och Anna och handlade mat. Första gången sen päronen åkte som vi gjort det ordentligt haha. Sen åkte vi hem och lagade mat till och med. Ibland överträffar vi oss själva haha. Efter maten hade jag dejt med Chrille inplanerad. Jag körde hem dit och så åkte vi till Hemmakväll och hyrde film. Vi valde Bolt (som han sen visade sig ha hemma, men ändå haha). Den var rolig tyckte jag. Vi hade en väldigt mysig kväll med massa mys och godis (som bara Chrille åt, speciellt de rosa goda bananerna hehe). Det var himla jobbigt att gå hem och det tog lååång tid innan jag kunde slita mig. Men jag hade syrrans bil och den behövde hon i morse så jag var tvungen att åka hem till slut.... Då var det frost på rutan... Brrrr.

Idag är det juh fredag. Har hittills inte gjort annat än gått och ätit frukost typ. Lär inte göra mycket resten av dagen heller. Ikväll blir det utgång med Anna och Josse. Vi lär väl dra till Hipp eller Etage. Ska bli kul faktiskt. Imorgon är det ju Halloweenfest och det ser jag fram emot. Ska bli himla kul att se vad alla klär ut sig till :D På söndag är det sista matchen i årets Allsvenska. Malmö tar emot Brommapojkarna. Vi är ett par stycken som ska gå tillsammans så det ska bli kul. Hoppas på vinst nu bara.

Ha en bra helg.
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0