Maria darling

Igår på förmiddagen fick jag ett sms av Maria. Hon undrade om vi inte kunde ta en välbehövlig fika och prata ut lite. Så det gjorde vi. Blev så otroligt glad när jag fick smset att jag inte visste var jag skulle bli av hehe. Så nu är vi som vanligt igen och det känns super. Kan berätta mer lite senare i inlägget.

I fredags på dagen kan jag inte minnas att jag gjorde mycket... Satt hemma och gjorde ett kollage. Det blev superfint. Är verkligen helnöjd. Sen kom resten av familjen hem och så åt vi middag. Precis när vi käkat färdigt kom lilla Thea på besök. Vi busade en liten stund innan jag och Anna körde pappa till Kastrup.
Vid halv nio var det dags för fest. Anna var snäll och bjöd på skjuts så vi hämtade upp Martin och Emma. Jag hade min fina klänning och var verkligen nöjd :) Bilder kommer på Facebook sen. Hade tänkt lägga upp idag men fick jobba...
När vi kom till festen var det inte så många där och ingen jag kände. Och för andra festen i rad sitter folk och glor på Idol. Såå tråkigt. Det visade sig att Robin och några till skulle komma också så jag varnade dem och sa att de skulle komma efter Idol haha. Det var Robin, Palmé, Nisse och Freddie som kom som jag kände. Senare kom även en kille som jag känner lite från MFF. Kvällen var ganska rolig även om jag fick lite dåliga nyheter... Inget att prata om här dock. Vid tre lyckades Martin få syrran till att hämta oss också. Hon är för go!

I lördags åkte jag och Anna till Skurup. Några av våra släktingar har öppnat ett kondis där. Så vi hälsade på dem. Käkade mumsiga kanelsnäckor och någon övergod chokladmousse. Efter en stund var vi dock tvugna att åka igen för vi skulle hämta minibussarna till Örebroresan klockan 15. Det gick bra att hämta dem även om vi fick stressa lite och det slutade att min bil fick stanna på Möllan ett tag. På eftermiddagen kom Sofia hem till oss och så gjorde vi oss iordning alla tre. Det var bowling och buffé som stod på schemat ikväll. Det var med gruppen Meet My Friends. Tror jag skrev om det i ett tidigare inlägg. Det är en kille som heter Jens som brukar fixa det och han och hans flickvän Carro är verkligen jättetrevliga. Vi möttes på O'Learys klockan 19.30. Jag beställde pasta med sweetchilikyckling och det var megagott! Kan fortfarande nästan känna smaken haha. Det var dock ganska dyrt men sånt får man stå ut med. Undertiden vi käkade hade de Barcamatchen på och jag hade en TV rakt framför mig. Riktigt nice. Fast killen som satt bredvid mig blev lite förskräckt haha. Han gillade inte fotboll och kollade då alltså inte på matchen så när jag skrek: Men skjut då! Blev han helt förvirrad och trodde jag sa till honom att skjuta och så. Men han var ändå drygast i Sverige haha. Barca vann ju matchen så kvällen bäddade för succe. Jag hamnade i ett ball lag på bowlingen (vi lottade så man inte skulle vara med folk man kände). Totalt var vi 17 personer och vi var 4 som spelade på min bana. Vi hann med tre omgångar och jag kom tvåa alla gångerna. Ändå nöjd med det hehe.
Tyvärr skulle vi ju upp väldigt tidigt på söndagen så när de andra gick till Lilla Torg fick jag och Anna snällt gå hem och sova. Men jag tyckte det var en toppenkväll :)

Klockan 6.20 söndagmorgon ringde klockan. På tok för tidigt för min smak. Men det var ju bortaresa som vankades och då är det värt det. Jag körde bort och hämtade Robin och sen körde vi till samlingsplatsen. Alla dök upp utom två personer som inte ens hörde av sig. Lite dålig stil. Resan var ball (dock inte som Djurgården hehe). När vi kom upp till Örebro rullade vi ner rutorna och skruvade upp hymnen på högsta volym och sjöng högt (mest jag). Vi försökte köra växelsång mellan bilarna men dem i min bil var inte riktigt med på det haha. Eftersom vi kom upp lite tidigare än väntat så vi körde bort till puben där Supras höll till. Men jag tycker inte det är superkul med pub när man själv är nykter. Men det var ändå inte så länge vi var där dock. Väl på matchen frös vi allihopa så vi nästan dog. Svinkallt i Örebro. Och jag hade ändå klätt på mig massor. Men vi vann matchen och det var femte segern i rad :D (första gången vi har vunnit så många i rad sen 2003). Så det var ett glatt gäng som åkte hem. Fast jag missade en avfart (eller två haha) så vi hamnade mitt ute i skogen någonstans. Annas minibuss som körde bakom hade inte gpsen på utan trodde att vi var på väg att käka. Så de fattade ingenting när vi kom längre och längre in i Närkes (?!) skogar haha. Men till slut kom vi rätt. Vi hittade en pizzeria i Motala som serverade oss alla 15 samtidigt efter bara typ 10 minuter. Toppenservice! Sen körde vi vidare söderut i det busigaste vädret jag varit med om på länge. Sjukt jobbigt att köra i (fast det var Robin som körde haha). Ungefär halvvägs ser vi spelarbussen och alla blir helt tokiga haha. Jag rullade ner rutan (fast det var svinkallt) och hängde ut genom fönstret och vinkade som en galning till spelarna. De bara skrattade åt mig men de vinkade tillbaka haha.
När vi kom till Malmö släppte vi av alla lite här och var sen mötte jag Anna och Josse vid stadion. Spelarna måste ha kommit tillbaka precis innan oss för de hade redan hunnit åka tyvärr. Vi som skulle hälsa eller nått haha. Måste dock sett skumt ut när jag körde runt i en minibuss med tonade rutor utanför ett mörk Malmö Stadion. Spelarna hade säkert trott att någon förföljer dem haha.

Igår hände det inte så mycket på dagen. Fick skickat iväg pappas resväska till Tyskland för han hade missat sin flight och grejer hehe. Så vi lämnade den på DHL så fixar de resten :) Så gjorde jag mitt andra kollage klart. Resten av rummet blev också färdigt. Är så nöjd! Jag och Anna skruvade i mollyplugg och allt. Inte helt lätt faktiskt. Sen körde vi och lämnade minibussarna och mamma var snäll och hämtade oss sen. Mig släppte hon direkt på Mobilia där jag träffade Maria. Vi pratade som sagt om det mesta och allt känns bra nu. I allafall mellan oss två :D Vi fikade som vanligt tills de stängde. Men vi hann en snabb runda i affärerna. Jag hittade en kjol på HM som jag nog måste in om efter jobb och köpa. Hann inte igår nämligen.

Idag jobbar jag som sagt och det ska jag göra imorgon också. På kvällen imorgon ska jag antagligen träffa M2 och kanske Danne och någon mer :) På torsdag blir det kanelbullefika med Fii <3 Det ser jag fram emot.

Ha det toppen nu :D
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Mariah Carey

Ja det var skönt att prata ut lite vännen, får ses snart igen...! puss honey

2009-10-06 @ 18:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0