Längtar...

... efter allt möjligt just nu. Ikväll efter jobbet blir det stand up på Mack. Med älskade Shottras haha. Och det var himla kul sist så det lär bli ball ikväll också. Vi ska ju fira lite allt möjligt så det kommer bli en toppenkväll. Sen imorgon bär det av till Göteborg och mötet med GAIS. MFF har fått 1500 biljetter och jag tror alla är slut. MFF Support har två fulla bussar så det blir massor med folk. Om vi vinner kommer det vara en underbar förfest på bussen :D Så vi håller definitivt tummarna för det. På lördag på dagen ska jag nog träffa Emma lite och hälsa på lilla vovven. Sen på kvällen är det fest. Det ska också bli himla kul. På söndag lär det bara vara plugga som gäller och det är mindre kul. Men det måste ju göras det med. Sen nästa vecka jobbar jag måndag-onsdag. Jag ska passa busungarna Meja och Tilda. Nice att få betalt för att leka hehe. Plus att på tisdag ska jag till Kalmar och se MFF. Så dagarna är välplanerade ett par dagar fram. Men det ska bli kul som sagt!

I söndags var det ju middag hos farmor och farfar. Medans vi väntade på att maten skulle bli färdig kollade jag och Anna på U20 finalen i VM mellan Brasilien och Ghana (det var reprisen men jag missade den första gången så). Helt sjuk avlutning på den matchen. Alltid spännande med straffar, i allafall när man inte hejar direkt på något av lagen. Sen blev det god mat och mumsig efterrätt. Efter maten spelade vi en omgång Euroquiz. Mitt lag kom tvåa. Fast jag var himla duktig tycker jag haha. När vi spelat klart åkte vi hem och så kollade jag och Anna på våra kära söndagsprogram.

I måndags på dagen gjorde jag inte mycket. Men vid tre kom Josse hem till oss och så åkte vi in till Möllan. Vi stack till Ölkaféet och där mötte vi bland andra Chrille. Även MT kom förbi en stund. Lite innan fem gick vi bort mod stadion. Vi skulle sälja resan till GAIS på ståplatstorget. Tyvärr vägrade de släppa in oss i förväg så vi kunde inte ha alla lapparna uppe till folk kom in. Sen hade de dessutom låst dörren till vår lucka så vi fick sitta på en bänk utanför luckan och sälja resan hehe. Men det gick bra. Vi sålde 20 resor i stort sett innan matchen. Matchen gick ju som den gick tyvärr. Med vinst hade vi nog sålt några till efteråt. Men nu fick vi gå hem och sörja istället. Jag skulle egentligen med Robin ut för han fyllde år. Men jag tappade bort honom efter matchen så jag åkte hem istället. Kanske lika bra det eftersom han var totalt askalas haha ;)

Tisdagen då... Jag hade fika på schemat med Sofie. Men hon kunde inte när vi hade bestämt och senare på kvällen hade jag andra planer så vi fick skjuta på det. Istället satte jag mig och pluggade i hela två timmar. Duktigt va? Vid åttatiden körde jag bort till det nya IKEA för att hämta Robin (han hade så klart inte kunnat köra till jobb på morgonen haha). Där satt alltså folk och köade för att vara först in på IKEA. Shit vad är det man vill ha så gärna då. Jaja vi sket i det och körde hem till Robin. Där kollade vi på Barca - Rubin Kazan i Champions Leauge. Barca förlorade denna matchen. Riktigt illa. Speciellt eftersom de var bättre. Men men de leder fortfarande gruppen och ska förhoppningsvis vinna resten av matcherna. Älskade kung Zlatan gjorde mål i allafall :D

Igår var det ännu en fika inplanerad. Klockan två mötte jag Chrille på Gustav. Så gick vi till Espresso House. Vi kunde till och med sitta ute i solen. Bara det att alla fåglarna höll på att ge mig hjärtattack. Flyger de inte söderut snart :P  En gång blev till och med Chrille lite skrämd haha ;) Ne men vi satt där och snackade om allt mellan himmel och jord. Men till slut blev fåglarna för många och vädret för kallt så vi bestämde oss för att gå och kolla på skor istället (det tackar man ju inte nä till precis hehe). På väg till Triangeln gick vi förbi en tant som var helt vansinnig på sin egen spegelbild. Hon stod och skrek och hotade den på något oförståligt språk. Tragiskt faktiskt... men vi kunde så klart inte låta bli att garva halvt ihjäl oss haha. Till slut fortsatte vi dock in på Triangeln men vi hittade inga direkt fina skor. Ett par fina på Bianco men de behöver jag inte! Även om jag vill haha. När vi kom ut från Triangeln kom polisen precis för att hämta den arga tanten. Så vi skrattade lite till även om det är taskigt :P
Lite innan fem åkte jag hem igen och då var jag megasugen på mammas goda "himmaluade" lasagne ;) Och den fick jag så klart. Det var längesen vi hade lasagne hemma så det var extra gott.
Senare på kvällen kom Kiwi och så kollade vi först på South Parkfilmen och sen på de två nyaste avsnitten. Ett nytt är ute idag igen och jag längtar redan efter att se det. Hihi så sjukt ball!

Idag jobbar jag. Kunde knappt somna igår och sov dåligt hela natten. Så när mobilen väckte mig i morse trodde jag klockan var typ 3 på natten. Men nope det vara bara att stiga upp. Så nu känner jag mig som en Zombie och kämpar med att hålla ögonen öppna... Får vila mig lite den halvtimmen jag har på mig att äta och sånt efter jobb innan jag ska in till stan igen hehe.

Ha det nu bra allihopa. Imorgon drar jag som sagt till Götet. Håll tummarna för Himmelsblå seger!
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Sara

det håller jag alltid;)

2009-10-22 @ 17:49:12
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0