Jäkla Rögle

Hej Hej!
Fredag idag då. Snacka om att det känns mycket underbarare när man jobbar haha. Nu är det bara en ledig dag som alla andra. Men jag trivs som fisken i vattnet med att slippa jobba. Lite pengar hade väl i och för sig inte suttit helt fel men ändå. Ikväll blir det fest med Martin och Ems. Blir säkert superkul. Jag tänkte ha på mig min nya Style By Starsklänning. Jag har velat ha den i ett år nästan och nu är den min! Wohoo så fin så.

Igår fyllde min kära morfar år. Så jag och Anna gick upp och bakade en Prinsesstårta till honom för det gillar han så mycket. Glömde fota den annars hade jag lagt in en bild för den blev skitfin. Typ 8 rosor på den och allt. Fast min första ros liknade mer en havsanemon men ändå haha. Han blev glad ändå. Så vid 12-tiden körde vi till Trelleborg för att käka lunch med mormor och morfar. Det blev kyckling och pasta som Anna lagade. Mumsigt värre. Sen spelade vi lite Yatzi och jag vann i allafall första omgången (andra gick det sådär faktiskt hehe).

Vid tretiden skulle mormor iväg och då passade det extra bra för oss att köra hem. Hade lovat att hämta lilla Emma i Ljunghusen där hon har praktik. Fast vi hamnade helt fel och satt och väntade på henne på helt fel skola haha. Men till slut hittade vi henne och körde hem.

Klockan fem hämtade jag Nathalie och så körde vi till Ängelholm. Det gick snabbt och lätt att hitta till Rögles ganska fula arena. Nathalie hade tagit med Luleåhockeytröja och halsduk till mig så jag såg ut som en riktigt norrlänning. Sen öppnade jag ju munnen så försvann den illusionen haha. Jag måste lite så där halvt skämmandes berätta att Luleå hade fler supportrar på plats i Ängelholm än vad MFF hade i Gävle. Det är ganska illa för det är himla långt att åka från Luleå... Vet visserligen inte hur många som faktiskt hade åkt hela vägen men ändå.
Nu när jag såg min första bortamatch i hockey och såg ett lag som faktiskt spelar i Elitserien och spelar bra hade jag höga förväntningar. Luleå ska ju slå Rögle alla dagar. Alla dagar utom denna visar det sig haha. De spelade inte speciellt bra faktiskt. Fick aldrig iväg skott på mål eller så. Domaren var lite tveksam också då Luleå fick spela 3 mot 5 flera gånger än jag sett någonsin i någon match tror jag. Sjukt mycket utvisningar på Luleåspelare och inte alls lika många på Rögle. Men men. Skottstatistiken i andra perioden var 15-2 till Rögle och det går inte bara att skylla på domaren. I vilket fall som helst var det en rolig upplevelse. Och förlusten tar ju inte direkt hårt på mig eftersom jag håller på Malmö Redhawks egentligen. Men jag avskyr Rögle så jag unnar dem ju inte vinsten förstås.

Tyvärr blir det ingen hockey ikväll för det hinner jag inte. Men jag kommer och vinkar till dig på en annan hockeymatch Sally :)

Ha en trevlig helg!
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0