Den lille gubben är borta :(

Hello
Jag är helt orolig idag. Igår när jag var ute och gick mötte jag en gammal gubbe som hade cyklat vilse. Han hade med sig en karta som var en flygbild och den var pytteliten. Jag kände igen gatorna men kunde inte riktigt placera exakt var det var han skulle. Det var till och med inringat på kartan och så stod det: Du bor här. Och så fort han eller jag sa något så glömde han det igen. Hade jag haft bilen med hade jag kört honom och hade jag haft cykel hade jag cyklat med. Men nu hade han ju cykel och jag gick så jag försökte förklara för honom var han skulle. Han sa att han trodde att han skulle hitta hem om han kom till Erikslust så jag guidade honom dit. Men när han hade cyklat iväg gick jag och tänkte på honom hela tiden. Och bara hoppades att han hittat hem. Idag hade jag glömt bort det igen men så satt jag på bussen och läste Metro. Där stod det så här: Många tips om vilsen man. Malmö. Polisen undersöker nu ett tiotal tips som flöt in i samband med Efterlyst i TV3 igår kväll om mannen utan minne. Eftersom jag inte såg Efterlyst vet jag inte om det är samma gubbe men det låter ju så. Hoppas innerligt att han hittade hem till slut i allafall.

Anledningen till att jag var ute och gick igår var att jag skulle vara lite duktig. Jag käkade en tallrik gröt, ett knäckebröd och en smoothie till frukost. Sen gick jag på en timmes lång promenad. Kändes bra när man kom hem (förutom att gubben fanns i hjärnan hela tiden). När jag kom hem satte jag mig ner och gjorde lite mer danska (är snart klar med det första). Jag passade på att kolla min Facebook också. Då såg jag att Tobbe hade skrivit och frågat när jag kommer och kollar på South Park. Så jag smsade honom och sen åkte jag dit. Vi kollade på avsnittet och det var skitball!! Tyvärr hann jag inte stanna så länge för klockan 19 skulle jag och Anna på möte med MFF Support. Så jag var tungen att åka hem för att göra klart danskan och sen äta middag.
Sen begav vi oss till mötet. De andra där tyckte det var ganska givande så det är ju bra. Jag är inget fan av möten men det var ändå okej. Jag ville ju dock se Sverige-Albanien. Även om det var i stort sett kört. Sverige vann med 4-1 men eftersom Portugal också vann är vi inte med i VM nästa år. Så himla surt. Finns ju tyvärr inget att göra åt saken...

Idag var det ännu ett möte på agendan. Arbetsförmedlingen. Det tog helt lång tid innan jag fick komma in men sen gick mötet hyffsat snabbt. Vi kom fram till att jag ska skaffa en jobbcoach. Har ingen aning om vad det innebär men jag måste tydligen så får ta tag i det sen. Jag hade även tänkt gå på möte på Öresund Direkt för att få lite hjälp med att söka till skolan i Köpenhamn. Men jag fick ett telefonnummer istället. Så jag slapp gå dit. Och så fick jag reda på att det är Öppet Hus i november så jag får gå dit då och få lite svar.
När jag kom hem från stan åkte jag och Anna och köpte mumsiga grillspett till lunch och så hyrde vi En shopaholics bekännelser. Jag älskar den filmen.
Nu sitter vi mest och ugglar lite.

Imorgon på dagen blir det stan med Nathalie. Lite lunch och shopping är inplanerat. Imorgon på kvällen vet jag inte riktigt vad som händer än. Men på lördag är det Singstarkväll :)

Ha det bra nu och njut av att det är fredag imorgon!
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0