Öppet Hus

Hola!
Jobb idag med då... Har fått jobbsjukan. Han ont i halsen men det går över lagom till jag slutar haha. Ne men lite ont har jag allt ändå. Men det är inte hela världen. Nu ska jag bara stå ut i några timmar till. Sen ska jag hem och göra mitt fjärde uppdrag i danska och skicka in det. Blir nog inte jättejobbigt. Fast vi ska prata om en nyhet i en dansk tidning och skicka in en ljudfil av det. Ser inte fram emot det alls! Men jag ska göra mitt bästa ändå ju. När jag är klar med pluggandet ska jag nog träffa min babe, Chrille. Har inte bestämt så mycket än men det löser sig alltid.

Igår var det ju Öppet Hus på KEA, skolan i Köpenhamn. Anna var en pärla och följde med mig dit. Vi tog bilen och det var tur för det tog en halv evighet att ta sig dit. Lite drygt. Sen var där hur svårt som helst att hitta parkeringsplats. Och gatorna var supersmala. Vid ett tillfälle var jag långt genom halva gatan när en annan bil svänger in. Han hade kanske 10 meter att backa och jag hade 50. Men han vägrade. Den dummisen tyckte att jag skulle backa. Men nänä... Envis som jag är la jag armarna i kors och stängde av bilen. Sådana gubbar brukar sällan ha så mycket tålamod. Och mycket riktigt dröjde det inte länge förrän han backade undan. Det var faktiskt jag som hade rätt. Enligt svenska regler i allafall.

Till slut hittade vi en plats inte allt för långt bort. Så gick vi in på skolan. Där hade presentationen redan börjat. Den var ändå helt på danska och det gick lite väl fort för att uppfatta vad de pratade om. Så vi kollade bara runt lite och sen gick vi in så jag fick prata med en studievägledare. Han förklarade att den inriktningen som jag ville gå bara har kursstart till hösten. Så alltså kan jag inte börja plugga nu som jag hade hoppats. Så nu måste jag söka jobb ändå. Min jobbcoach kommer säkert bli glad för då kan hon jobba lite mer som hon brukar. Men vi får väl se vad som händer. Jag ska ringa sekreteraren på skolan imorgon. För hon pratar svenska. Så hon skulle förklara lite för mig och då är jag helt säker på att jag uppfattat allting rätt.

Vi stannade inte så länge utan vi gick igen. Men innan vi körde hem gick vi in på Netto. Där handlade vi Faxe Kondi, Matilde Chokladmjölk och Dumleklubbor. MUMS! Men sen bar det av hemåt och vi kom lagom till Ugly Betty. Chrille kom också typ då och var mindre glad att vi skulle se på det haha. Så han fick äta lite mat så länge. Sen myste vi bara resten av kvällen.

Det var allt för mig idag :)
XOXO Charre

Kommentarer
Postat av: Maria

Va synd att du inte kunde söka in till våren som du hoppats på =( Men då börjar vi skolan ung samtidigt, så kan vi pendla tillsammans haha.

2009-11-18 @ 19:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0