New Moon

Jahapp. Jobb idag då. Blir kanske ett långt inlägg nu. Har hänt lite i veckan. Fast nästan bara roliga saker. Jag är dödligt trött idag. Blev väldans sent igår och sen skulle Chrille upp tidigare än jag idag så vaknade när han gick upp. Men han kom med frukost på sängen till mig <3
Ska försöka minnas allt jag hittat på den senaste veckan.

I torsdags på dagen pluggade jag faktiskt ordentligt precis som jag skrev att jag skulle. Sen på kvällen åkte jag och Anna hem till farmor och farfar eftersom farfar fyllde år. Minns inte riktigt hur mycket han fyllde men det var typ 78 kanske :P Vi fick Flygande Jacob att äta och det var ju himla gott. Efter maten käkade vi glass och spelade spel. Vi spelade det som heter Charad men är som Pictunary. Och jag vann hihi. Ganska överlägset. Då är det kul att spela spel :D När vi var färdiga körde jag hem till Chrille och kollade på filmen Up. Det är en tecknad film men den var helt hemsk! Bra visserligen men verkligen sorglig och så. Inte direkt en barnfilm tycker jag. Men där fanns en del roliga stunder.

I fredags började Chrille jobba klockan 10 så det var bara för mig att stiga upp också. Jag hade ju hela dagen framför mig i allafall. Så jag städade och fixade lite hemma. Det var riktigt stökigt men jag fick gjort en del. Och så la jag in mina bilder från Martins fest på Facebook. Sen pluggade jag min danska och gjorde färdigt mitt uppdrag. Denna gången skulle man spela in en ljudfil och skicka med haha. Kändes lite lustigt och ingen har fått höra den än (mer än läraren då). Tyvärr visade det sig att jag hade spelat in för kort tid (men det stod ju inte hur långt det skulle vara). Som tur är fick jag MVG ändå. Tredje i rad nu så det går bra :D Sen kom Anna hem och så åt vi middag. Blev falukorv en fredagkväll haha, så är det när päronen är borta. När Chrille slutat jobba kom han hem till oss och så körde vi och köpte snacks och hyrde film. Vi såg The Proposal. Den var inte jättebra tycker jag. Lite för förutsägbar utan att ha tillräckligt många "haha-moments". Men det var en mysig kväll i allafall.

Lördagen började hur mysigt som helst. Jag och Chrille låg och mornade oss innan vi åkte in till Limhamn och gick på Systemet och sen på Limhamns Kakbod och köpte god frukost. Sen satt vi hemma i vårt kök och mumsade på våra bullar. Men sen var han tvungen att sticka till jobbet. Jag och Anna körde och handlade det sista inför festen. Och så gjorde vi i ordning allt där hemma. Det var riktigt fint och välstädat där ett tag (nu ser det förjävligt ut igen haha). Sen körde jag och hämtade Emma, Martin, Sofia och Martins kompis Jonas. Sen lagade jag Pasta med Citronkyckling till oss allihopa. Gottigt!
Lite efter åtta började folk droppa in och vi blev ganska många till slut. Jag tror att alla hade en trevlig kväll och jag hade det absolut. Vid femtiden gick de sista hem och jag stupade i säng.

På söndagmorgonen kände jag mig helt överkörd! Blev kanske lite väl många shotar. Så det var bara att åka till Pizzeria 28 så fort de öppnade. Tyvärr käkar ju Chrille inte kött så han kunde inte smaka det goda utan åt nån jäkla pizza (inte lika bra effekt som gyrostallrik). Sen åkte han hem och så åkte jag, Anna och Fia hem till dem för att få lite mat och fira farsdag. Jag började med att somna och sov i typ en timme. Sen kom mormor och morfar och då fick man ju vara lite vaken. Sen kollade jag på det Allsvenska kvalet och dumma Djurgården klarade sig kvar. De borde tvångsnedflyttas så som deras supportrar uppför sig...
Undertiden bakade Anna och Linnea goda kladdkakemuffins som vi skulle äta efter lasangen. När vi käkat färdigt spelade jag, Anna och Nean Så det kan låta. Det gick sådär. Men tror nog mitt ena lag vann till slut haha.
Sen på vägen hem åkte vi inom farmor och farfar för att önska farfar en glad farsdag också. Våran egen pappa är ju fortfarande bortrest så fick fira gamlingarna istället. Sen åkte jag hem till Chrille och sov där.

I måndags var sötnosen ledig så vi skulle åka in till stan och mysa lite. Dagen började med att han gick upp och fixade frukost på sängen till oss (är han inte för go hihi). Sen körde vi in till stan (i hans extremt stökiga bil haha). Och trots att det regnade skulle vi ut minsann. För vi skulle åka pariserhjulet på Stortorget. Wheel of Malmö. Men det kostade fan ta mig 100kr per person. Hallå är det inte lite överdrivet. 50kr hade varit lite mer lagom. Så vi kom fram till att det inte var värt det så vi gick på Espresso House och fikade istället. Drack god varm choklad. Dock var min paj ingen höjdare så den ville jag inte ha. Men det var en viss person som ställde upp och åt den hehe. Sen tog vi en långpromenad bort till Impala på Möllan. Chrille ville kolla lite på skor men där fanns inte så många. Dock fanns det ett helt coolt spänne till ett skärp som var guldigt och såg ut typ som en bandspelare. Sånt hade jag velat ha hihi. Sen började vi gå tillbaka till bilen. Men på vägen gick vi inom Shock där jag var tvungen att köpa Leopardskorna som jag spanat in när jag och Emma var där. Får se fall jag kan hålla mig och få dem i julklapp. Men känner jag mig rätt kommer jag ha dem på mig på lördag :P
När vi var färdiga i stan åkte vi och handlade lite middagsmat. Sen skulle Chrille hem till sig och fixa lite (antar att det betydde att han skulle spela sitt nya Football Manager haha). Så jag åkte hem så länge. Sen började jag på maten och för första gången på väldigt länge så brände jag skiten. Typiskt när jag skulle laga mat till Chrille för första gången. Men jag lyckades rädda det mesta så fick bara börja om lite. Det blev Penne ala Cacciatore. GOTT!

Efter maten åkte jag och Anna bort till Bergaskolans skolgård. Där var det minnesstund för en lärare som dött. Han hette Conny och han var en riktigt bra lärare. Alltid glad och han hade respekt för alla och alla hade respekt för honom. Till och med våran klass som var lite bråkiga annars. Han var med på våran klassresa i nian. Där spräckte han sina termobyxor i liften hehe. Han var verkligen en uppskattad lärare och person. Så det var ganska mycket folk på skolgården. Vi tände ett ljus och pratade lite med gamla klasskamrater innan vi åkte hem igen.

Där hemma satt Chrille och kollade på Ullared. Så jag kollade också på slutet av det. Sen spelade vi lite spel hehe. Tur vi gillar spel så mycket. Chrilles lag förlorade hela tiden och han var inte superduktig på att nynna hehe. Men han gjorde ett försök i allafall och det är det viktigaste :D
Vi avslutade kvällen med ett mysigt bubbelbad med så mycket skum så vi knappt kunde se varandra hehe.

I tisdags åkte jag och Anna till nya IKEA. Jag ville se hur där såg ut plus att jag tyckte vi kunde hälsa på Robin lite. Så vi åkte dit vid ett och gick runt där ett tag. Vi provsatt soffor och inredde ett låtsashus. Blev skitbra hehe. Jag köpte även en gardin, en lampa och ett doftljus. Sen mötte vi upp med Robin och körde bort till Foodcourt för att käka lunch. Jag kunde inte bestämma mig mellan deras gyrostallrik och Spaghetti Bolognese så jag tvingade Robin att dela med mig. Hihi det var det bästa! Sen satt vi där och babblade i evigheter innan jag och Anna fick bege oss vidare. Vi skulle ju tvätta och grejer. Men först åkte vi till Entré. Där köpte jag två nya påslakan till mitt rum. Anna handlade lite på Gina och sen åkte vi hem. Allt blev lite stressigt helt plötsligt då Anna skulle på bio. Hon släppte mig hos Chrille på vägen och vi hade bara myskväll. Vi såg Twilightfilmen. Han blev också väldigt förtjust i den och tyckte att vi skulle boka biljetter till New Moon. Det lät ju inte helt fel för jag vill ju sen den. Så det får väl bli någongång om typ en och en halv vecka.

Igår var jag först hos min jobbcoach. Det är verkligen helt kockobello där. Känns som man är i terapi för sjutton haha. Hon gav mig ett sånt papper där det stod olika saker om hur man reagerar när man blir arg. Och sen satt hon och analyserade mina svar. Typ att jag gillar att ha rätt och att ha sista ordet. Då tryckte jag ner mina kompisar tyckte hon. Då undrade hon om jag tyckte att det var värt att lägga energin på sånt. Haha jag visste knappt vad jag skulle säga. Tro man tänker på att man slösar energi. Och så pratade hon hela tiden om någon jäkla bomerang. Om jag kastade iväg en bomerang med kärlek skulle jag få en tillbaka med mer kärlek haha. Flum på hög nivå!
När jag var klar där gick jag en runda på Triangeln och väntade på Anna. Där hittade jag en fin klänning och ett par mysiga vinterstövlar. Men jag var duktigt och lät bli att handla hihi. När Anna väl kom och hämtade mig var hon megasen. Hon skulle besiktiga bilen och vi hade nada tid att ta oss dit på. Men vi kom bara typ en minut försent så jag rusade in för att göra incheckningen. Då stod det att vi var på fel station. Vi hade kört till Fosie och tiden var på Waldemarsro. Pappa hade bokat om tiden men glömt att skriva att han bytat station också. Så det var lite störigt. Så Anna körde mig tillbaka till stan där jag mötte Maria. Vi började med en fika på Espresso. Vi satt där en bra stund och snackade om allt möjligt. Det behövs ibland. Sen gick vi i lite affärer och jag handlade fortfarande ingenting även om det var frestande. Till slut åkte jag hem och åt middag med min kära syster innan det var dags att köra till Chrille.

Jag körde hem till honom och då stod han och rakade sig. Han har inte gjort det med annat än trimmer på typ ett år sa han. Men nu gjorde han det och jag tyckte det blev supersnyggt! Ingen hemlighet att jag tycker skägget sticks haha. Sen hade han på sig jeans och en svart långärmad skjorta. Han var så himla snygg hehe. Anledningen till detta var att vi skulle på Amiralen och se genrepet av Joe Laberos show. Chrille jobbar där så han hade fått gratisbiljetter till oss. Och vi fick jättebra platser också. Showen var bra och han Labero var rolig om än lite töntig haha. Vissa saker kan man verkligen inte förstå! Han stoppade ner en tjej i en låda och jag svär på att hon försvann hehe. Och i ett annat nummer hade han en anka som också flyttade på sig utan att jag kan förstå hur... Nä det var väldigt roligt. Men det slutade inte förräns typ halv tolv så det var därför det blev så sent. Men det var det värt <3

Nu har jag skrivit så jag nästan får kramp. Ska uthärda de sista timmarna på jobb och sen ska jag hem och vila mig och kanske glo lite på TV.

Ha det bra alla mina vänner.
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0