Har haft en härlig vecka minsann...

Jaha nu sitter man här igen och ska göra det här. Borde göra en massa andra saker men kan gott hinna blogga lite med. Nu har det ju nästan gått en vecka igen. Jag ska snart plugga lite till. Har ett kapitel kvar att läsa och sen ska jag göra min uppgift och lämna in den. Men nu ska jag först blogga och sen käka frukost för nu är jag hungrig.

I fredags gjorde jag inte mycket på dagen precis som jag förutspådde. Men Josse kom hit sen på kvällen och så körde vi lite förfest. Vi spelade spel och babblade en väldig massa. Och skickade en massa roliga sms till folk (lagom uppskattat kanske hehe). Men vi hade kul. Sen vid halv ett tog vi taxi in till Hipp. Där ställde vi oss i kö och jag höll på att dö redan där. Bara en massa 18-åringar överallt som var helt dryga. Och kön rörde sig inte alls. Så Anna gick fram och frågade vakten och där var fullt. Klockan var inte ens 1! Shit... Ne det pallade vi inte så vi gick till Etage istället. Där kom vi in snabbt och utan problem. Så vi snabbade oss upp till baren för att shotta lite. Efter en liten stund kom Chrille som också ville dansa lite med oss. Kvällen blev väldigt rolig tycker jag. Vi stannade dock inte tills de stänger som vi brukar eftersom det trots allt var fest på lördagen också och man vill ju inte vara heldäckad precis. Så vi drog hem och sov gott.

På lördagen hade vi lite olika ärenden att ta hand om. Först åkte vi med Chrille så han kunde köpa sin Halloweendräkt. Jättehärligt att gå in på Buttericks just denna dagen. Sen när han var klar lämnade vi honom hemma och så åkte vi till Skopunkten och Ekohallen. Där handlade vi lite rekvisita inför kvällen och lite annat smått och gott. Vid 17 typ åkte jag och Anna hem till Martin och Emma. Anna skulle klippa Ems medans jag och Martin lagade mat. Vi mumsade i oss våra hamburgare och sen började vi göra oss klara inför kvällen. Jag blev riktigt läskig måste jag säga (kommer bilder på Facebook snart). Hela kvällen blev lyckad och alla hade roligt :D Vid halv 3 började folk antingen dra sig hemåt eller in till stan. De andra drog till Barcelona (har blivit någon jäkla trend att vi ska hänga där) men jag och Chrille drog hem. Och tur var väl det för det spårade ut inne i stan...

I söndags var det ju sista matchen i årets Allsvenska. När vi vaknade följde jag Chrille till bussen för han skulle ju direkt till Ölkaféet. Jag behövde dock min gyrostallrik så jag och Anna mötte Josse på Pizzeria 28 och så åt vi och sen hoppade vi på bussen till stadion. Där mötte vi även Emma och Martin. På stadion mötte vi även upp med Linnea, Robin och Linus. Matchen var ju lagom kylslagen. Det var protest mot att nätet hade kommit upp så vi satt ner helt knäpptysta hela matchen. Satan vad det var kallt om ballarna! Efter matchen gick vi till spelargången för att tacka spelarna (inte deras fel att nätet kom upp ju). När alla var ute och vi skulle gå hittade vi Alexandra. Hon stod precis vid Guille och Jasmin så hon tog ett fint foto på oss. Och Anna fick Jasmins blommor :) Sen åkte vi hem. Linnea följde med oss för att få lite middag. Sen kollade vi på lite av våra söndagsavsnitt. Men sen var det dags för Nean att åka hem så jag körde henne och passade på att sova hos Chrille också :P

Sen var det måndag och jag hade ett tandläkarbesök inbokat klockan 9. Lagom nervös gick jag dit (är lite rädd för tandis). Men det gick bra och det gick fort. Sen skulle jag hem och väcka Anna. Men jag skulle bara vila lite först. Det slutade med att Anna väckte mig klockan 13 istället hehe. Sen hade vi bara en slappedag. Vi kollade en massa på TV och så såg vi en film som Anna hade hyrt på boxen kvällen innan. När det var typ tio minuter kvar tog hyrtiden slut. Haha lagom irriterande... Efter en stund kom Chrille hem till oss och så körde vi till Malmborgs och handlade lite för han var sugen på pannkakor :) Mums. På natten snackade jag i sömne och då påpekade Chrille det och frågade varför jag gjorde det. Mitt svar var: Jag kan väl inte hjälpa att dem jag pratar med inte är här. Haha klockrent svar och det var också i sömne :P

På tisdagen chillade jag mest. Skulle hämta mina små busungar klockan 15 men det fick bli vid 13 istället så jag hann inte så mycket annat. Vi gick och fikade och myste lite innan vi åkte hem och lekte Häxjakt och lite sånt hehe. När jag passat dem var det dags för möte igen med MFF Support. Det var faktiskt ganska intressant... om än lite långtråkigt som möten brukar vara.

Igår skulle jag på ett annat möte med min arbetscoach som jag har fått av Arbetsförmedlingen. Hon sa att jag skulle bygga upp långsiktiga mål för att känna lugnet på min gata om fem år. Haha lite flummigt men vi får väl se om det leder någonstans. Sen åkte jag hem och pluggade ett helt kapitel danska innan det var dags att hämta lilla Tilda. Meja skulle vara med deras pappa en stund. Jag och Tilda busade en massa och lekte med Barbie. Sen kom Meja också hem och så lekte vi lite till. Men sen fick jag bråttom. Jag slutade klockan 18 och skulle vara hemma hos Robin 18.30 för att se Barca. Innan det skulle jag hem och käka tacos med Anna. Jag kom typ 20 minuter försent. Men matchen var ändå skittråkig. Slutade 0-0 och det är urdåligt för Barca. Men men får hoppas att det klarar gruppen ändå. Efter matchen babblade vi lite och sen åkte jag hem till Chrille och sov där...

Nu sitter jag här och tänkte kolla lite på Våra bästa år :D

Ha det!
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0