Årsfest med mera :)

Tjolahopp!
Jobb idag med. Har lite ont i halsen faktiskt. Hoppas jag inte blir sjuk för det har jag inte tid med. Jag har ont i mitt öga också. Det är lite rött. Får hoppas det går över snart. Planerna är många framöver. Hmm få se nu. Idag jobbar jag till 16.30. Sen är det Öppet Hus på den skolan jag vill gå i Köpenhamn, så jag ska över dit. Imorgon är det också jobb till 16.30 och sen ska jag lämna in min danska (som jag inte gjort klar än). På torsdag tror jag dagen är fri men på kvällen är det möte med MFF och man får även gå en rundvandring på Stadion. Mötet ser jag väl inte fram emot direkt men rundvandringen gör jag verkligen! På fredag (eller kanske torsdag) blir det fika med Emma och om inte hon kan ville Tobbe ses en stund. På kvällen tänkte jag träffa Maria. Vad vi ska hitta på och med vem återstår att se. På lördag på dagen är det årsmöte med MFF Support. Dötråkigt men väldigt viktigt. Efter det bär det av direkt till Köpenhamn igen. Vi ska gå på Tivolis julmarknad och så ska vi se Crazy Christmas Cabaree. Superkul ska det bli! På söndag eller måndag ska jag och Chrille se New Moon. Och sen på tisdagen i nästa vecka är det möte på AF. Men efter det hoppas jag innerligt att jag ska få lite lugn och ro haha. Fullt upp, jaaadå!

Vad har jag då hittat på sen sist? I tordags efter jobb chillade jag bara. Chrille kom på kvällen och sov hos mig och det var himla mysigt. Men annars var det inte mycket som hände då.

I fredags var jag hemma själv typ hela dagen. Chrille började jobba 12 så vi fick sovmorgon. Men när vi skulle äta frukost upptäckte jag att vi typ inte hade någon mat. Så han fick ett Max hamburgerbröd med drottningsylt. Haha, stackaren. Blir bättre nu när päronen är hemma igen :P
Eftersom mamma och pappa skulle komma hem var det väl läge att städa lite. Så det gjorde jag. Jag var himla duktig. Dammsugade och moppade och diskade och allt. Stolt som tuppen. Jag gjorde även lite danska men hade svårt att koncentrera mig så glodde på tv istället till slut. Sen kom Anna hem och så käkade vi lite. Sen körde hon mig, Emma och Martin hem till Stefans nya lägenhet. Där var det lite folk och så förfestade vi lite. Jag lyckades få i mig fyra cider. Vid halv tolv stack vi till Big Bowl, dit även Chrille kom. Där bowlade vi och drack lite till. Minns inte riktigt vem som vann (Chrille hävdar att det var han). Jag tror jag drack totalt sju cider plus en shot så minnet sviktar. Jag slog bara en strike på hela kvällen och det var när jag slog till Martin haha.
Sen åkte jag hem till Chrille och sov där.

På lördagen skulle Anna göra sin nya tatuering så hon hämtade mig på Mobilia typ vid tio (efter att jag luffsat runt där ett tag då Chrille var tvungen att sticka till jobb). Vi åkte till tatueringsshoppen som visade sig vara stängd. Alla som jobbade där var sjuka utom en lärling. Och en lärling utan uppsikt är kanske inte den man vill ska göra ens tatuering. Så vi körde tillbaka till Mobilia för att vänta på Linnea där. Jag lyckades handla två diadem, ett hårband, en nyckelring, en sjal och lösögonfransar på nolltid. Så för att inte handla mer gick vi ut och satte oss i bilen. Linnea var tyvärr sen så det slutade med att vi satt där i en halv evighet. Men till slut kom hon och så körde vi hem. Där chillade vi lite innan vi började göra oss i ordning för kvällen. Jag körde och hämtade MT och Josse och så körde vi hem till oss och spelade spel och förfestade. Sen vid sju åkte vi in till KB där vi mötte Alexandra och Cissi. Det blev en trevlig kväll! Tyvärr var där bara fyra MFF-spelare. Men jag fick träffat dem och pratat med dem i allafall och det var himla kul.

Linnea, Eddie och jag :D

Jag och den jag tror är Sveriges framtida målvakt, Johan Dahlin.

Jag och Jimmy Durmaz, coola som få.

Jag och Linnea med en av mina favvisar i MFF, Rick Kruys. Vi kröp upp i hans knä. Myspys!

Shottras (nästan alla) med Jimmy Durmaz.

Det var som sagt en rolig kväll och Shottras var festen haha. Enligt oss själva i allafall. När festen var slut försökte vi ta oss in på Möllan men det gick sådär. Antingen var där fullt eller så kollade de leg och vi hade tre minderåriga med oss. Så vi åkte hem till oss igen istället och spelade ett spel till. Sen kom Chrille hem till mig och så gick vi och la oss.

På söndagen var det bara till att gå upp tidigt. Mamma och pappa landade klockan 06.15 så jag och Anna åkte över till Köpenhamn och hämtade dem. Sen vid niotiden blev det frukost och stackars Chrille fick gå upp och lite halvt sömndrucken träffa mina föräldrar för första gången haha. För att göra det ännu roligare var även min farmor, farfar och kusin där :P Resten av dagen chillade vi mest. Vid halv två stack Chrille och Linnea och lite senare somnade jag i någon timme. På kvällen blev det god mat. Och riktig mat för första gången på tre veckor hehe. Oxfilé med hemmagjord portvinssås och hemmagjorda rösti. Aahh det är så himla gott! Sen kollade jag och Anna på våra söndagsavsnitt och sen åkte jag hem till Chrille. Först satt vi bara i hans soffa och lyssnade på musik och snackade. Så sjukt härligt. Vi spelade våra favroitlåtar för varandra och bara satt och sjöng. Ibland behövs det inte mycket för att man ska ha övermysigt. Sen kollade vi på en film som hette Little Man. Den var ball faktiskt. Sen somnade vi gott :D

Igår fick vi äntligen lite sovmorgon. Och den drog vi ut på länge. Chrille skulle egentligen klippa sig hos Anna klockan 13 men vi dealade lite med henne så vi skjöt på det. Istället köpte vi med oss lunch och käkade på salongen. Men sen blev han klippt till slut och det blev finfint! Och jag fick mina ögonbryn plockade och det var lika plågsamt som vanligt. När vi var klara åkte han och jag in till stan en stund. Chrille köpte nya fina skor. Jag ville också ha sådana hehe. Fina bruna vintersneakers med ludd i. Verkade supersköna hehe. Sen gick vi in på Hansa Companiet och drack vars en god smoothie. Sen kom hans kompis och hämtade honom för de skulle iväg. Så jag åkte hem. Väl hemma tog jag det lugnt och sen gick jag och la mig hyffsat tidigt. Inte alls kul att sova själv.

Nu sitter jag här på jobbet och försöker låtsas om att mina danskböcker inte ligger i en påse bredvid mig och anklagar mig för att jag inte gör mina uppgifter. Men jag ska och jag vet framförallt att jag måste. Imorgon är liksom sista dagen så jag får helt enkelt ta tag i det. Men tråkigt ju...

Jaja ha det toppen!
XOXO Charre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0