Yo :)

Hello!
Måndag idag ja. Jag vaknade till imorse klockan 07.56 och tänkte: shit så skönt det är att inte behöve gå upp och jobba. Sen somnade jag om. Ca 15 minuter senare ringer mobilen. Chefen. Hej kan du komma in och jobba idag. Jag var lite yrvaken men kom fram till att alla dagens planer går utmärkt att skjuta på så jag snabbade mig upp och körde till jobbet. Dock så får jag sluta tidigare eftersom det är match ikväll. Mff tar emot Hif. Marsch från Möllan klockan 17. Det kan man ju inte missa! Kom igen nu Malmö, ikväll gäller det!

Så ja tänkte uppdatera lite om vad som hänt sen sist jag bloggade.
I tisdags var det ju grillning på schemat. Det blev dock mycket sämre väder ju senare det blev och när jag släppte av Anna och Martin på ön (jag skulle hämta Emma på jobb) så började det till och med smådroppa lite. Men sånt hindrar inte oss. Jag hämtade Emma och de andra två grillade. Så det blev mumsiga hamburgare. Vi satt där instoppade i filtar och lyssnade på musik och snackade. Riktigt mysigt. Efter ett tag kände vi dock att det var dags att dra oss hemåt. Så vi åkte hem till oss. Där bakade vi en mumsig kladdkaka och så kollade vi på Slumdog Millionaire. Såå bra film!

I onsdags åkte jag till Infoteket för att reda ut min framtid lite. Jag kom fram till en hel del. Hittade en skola i Köpenhamn som jag vill gå på. Ska utbilda mig till Designteknolog. Är inte hundra på vad det innebär men det såg roligt ut och jobben man kunde få efteråt var precis vad jag vill. Förhoppningsvis kan man söka in nu till våren också men annars får jag ta det nästa höst. Innan dess ska jag dock plugga två ämnen på distans. Inte för att jag behöver dem för att komma in utan för att jag vill. Så jag är så förberedd som möjligt. Det är Företagsekonomi A (kanske senare B också) och sen Danska steg 1. Danska ska bli ball att lära sig faktiskt hihi. Hoppas jag klarar det på distans bara. Men det gör jag nog. Lite skönt ändå att ha lite hum om framtiden nu.

Efter jag varit där mötte jag Anna på Triangeln. Jag hittade en översöt höstmössa på MQ som jag var tvungen att ha (dock det ända jag köpt sen jag bokade resan till Skottland för jag skulle ju inte shoppa). Sen skulle Anna på Carlings och jag satt utanför på bänken och väntade på henne. Sen körde vi hem. Vi hade kommit nästan hela vägen hem när jag upptäckte att jag hade glömt min mapp på Triangeln. Detta är alltså mappen med alla mina intyg och betyg som jag någonsin fått i hela mitt liv. Allt i original så klart. Dessutom fanns ansökningspapperna till Komvux och adressen till skolan jag ska ansöka till där i. Fick lite lätt panik! Så kom på att Anna hade ju ett kvitto från Carlings så jag kunde ringa dit. Bara att hennes kvitto var från Carlings på Entré så fick först ringa dit och be dem om numret till den andra butiken. Och sen ringa dem och fråga om de kunde kolla på bänken om min mapp låg där. Jag har ju dekorerat min mapp med en massa fina klistermräken. Killen i telefonen frågade med skrattet i halsen om det möjligtvis var mappen med den stora grodan på. Haha yes den var det. Så i ilfart åkte vi hela vägen tillbaka och jag fick tillbaka min mapp hihi.

Sen när vi var hemma kom Robin för att hämta sin väska som varit hemma hos oss i typ två veckor. Sen satt han och babblade lite medans jag och Anna käkade. Senare på kvällen var jag och Anna uttråkade så vi smsade M2 och frågade om han ville komma förbi med sitt Buzz och det ville han. Så vi spelade Buzz halva kvällen. Danne joina oss också efter ett tag.

I torsdags var jag och Anna på Bakken. Farmor och farfar bjöd oss. Men där var urtråkigt. Vi var där i kanske två och en halv timme sen åkte vi hem. Där fanns en ny vattenkarusell som var ball dock! Där var några killar som var där på klassresa och det är en sån karusell som man skjuter på varandra med vattenpistoler och vi hade krig med dem! Så jävla ball. Men satan så blöt man blev :D Men som sagt resten av Bakken var B och sunkigt. Har ju varit där innan men mindes inte att det var så bull. Sen skulle vi äta där men hittade inget ställe som var intressant. Buffen såg översunkig ut och på ett annat ställe fick vi ingen service. Så vi åkte tillbaka till Malmö och gick på Mando istället. Sen resten av kvällen chillade vi bara.

Sen i fredags åkte jag med Anna till jobb. Sen åkte vi in till stan och käkade lunch på Gränden. Supergott som vanligt. De har bytat marinad på kycklingen och den är hur god som helst nu. Sen tog vi efterrätt på Entré. Provade juicebaren som finns där. Drack vars en smoothie och de var också jummy. Sen resten av kvällen tog vi det bara lugnt. Käkade med familjen och sen spelade vi Buzz mot varandra. KUL! Jag vann flest gånger (vad jag minns i allafall haha).

I lördags var det att gå upp tidigt för att se MFFs sista öppna träning innan Hifmatchen. Det var bestämt att vi skulle samlas klockan 9.15 så det gjorde vi. Lite mycket bengaler för min smak men det var ändå mycket folk som stöttade. Och spelarna gjorde fler mål är på länge. Så det bådar gott men man är ändå orolig.

Sen åkte jag och Anna till Trelleborg och gick på Palmfestivalen. Där mötte vi Linnea. Men det vara bara en kort visit. Käkade grillspett och frusen banan. Så gott så jag kan dö. Älskar bananerna.

På kvällen var det utgång. Tyvärr blev både Emma och M2 sjuka och några till ställde in. Så det var bara jag, Anna och Kiwi i början men sen kom Robin och Freddie också (Robin full som få haha). Vi förfestade och hade ball. Tyvärr följde inte Stefan med ut men vi andra drog till Breeze och hade överball!

Igår var jag helt däckad hela dagen och gjorde ingenting mer än glodde på tv. Skönt det med ibland.

Idag jobbar jag som sagt men slutar nu. Ska hem och ladda för matchen :)

Ses på stadion
XOXO Charre 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0