Skottland, here I come!

Hihi nu är resan bokad :) Och kan då avslöja att det är Skottland som är målet. Inte alls udda haha. Men min gamla klasskompis Leana bor där och vi har snackat helt länge om att åka och hälsa på henne. Så när hon var här i helgen funderade jag helt mycket på det och så ringde jag och frågade henne om jag fick hälsa på och det fick jag så klart. Var ju egentligen sugen på en solsemester men det här är nästan ännu bättre. För det första har jag aldrig varit i Skottland och för det andra är det lite ovanligt (är inte överförtjust i semesterorter där det finns så mycket svenskar så det känns som om man är hemma).
Så jag åker i början av September och stannar i sex dagar. Ska bli sjukt kul. Vi ska hitta på en massa skoj. Ska försöka se en fotbollsmatch om det är någon när jag är där. Sen ska vi ha lite sightseeing. Festa är så klart givet att vi ska göra (drinkarna kostar mellan 1-3£). Och min favoritsysselsättning så klart: shopping! Här finns bland annat Primark. Sen finns det en affär som heter Rare Fashion (det är de som säljer de superfina klänningarna som Nelly.com har). Det roligaste av allt är så klart att få träffa Leana. Det var riktigt längesen vi sågs mer än en kort stund.
Nu ska jag bara låta bli att shoppa fram till dess. Det kommer bli svårt men jag måste hålla i slantarna hehe.

Ska bli såå kul!

Det ända dryga med resan är att jag först inte hittade någon billig flight (plus att dem jag hittade mellanlandade i Amsterdam). Men sen hittade jag med Ryanair. Bara det att då måste man åka från lilla Landvetter i Göteborg. Så då ska jag först ta mig dit. Men hittade billig tågbiljett med så slutpriset är ändå mer än 1000kr billigare än de andra flighterna som jag hittade.

Igår efter jobbet kollade jag och Anna på när MFF spelade U21 match mot Helsingborg. MFF var överlägset och vann med 4-0 (hattrick av Agon). Tänk om A-laget kunde varit så överlägsna hehe. Duktiga som satan var de igår i allafall. Ikväll ska vi på möte med en representant från MFF. Min syrra är MFF Supports nya bortareseansvarige och jag hjälper henne en del. Så vi ska försöka få ordning och reda på allt.

Annars smsade jag massa med Mattias igår. Så söt den killen är alltså haha. Synd bara att han är som så många andra killar så man inte riktigt vet var man har honom hehe. Vi får väl se om de leder någon vart eller inte...

Nu är det bara två och en halv jobbdag kvar innan jag blir arbetslös. Sen ska jag börja klydda med arbetsförmedling och allt sånt igen. Men ska ju i allafall gå och snacka med dem om utbildning och det ser jag faktiskt fram emot. Trodde aldrig jag skulle säga det men jag är ganska sugen på att börja plugga haha. Men det är väl för att jag för en gångs skull vet ungefär vad jag vill.

Ha det bra nu i solen!
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0