MFFare är vi alla (Nja nästan då)

Haallo!
Monday idag då. Inte så trött som väntat men ändå inte kul med måndag. Men det är bara att stå ut. Bara fyra timmar kvar att jobba *snark*. Får se vad som händer idag. Förhoppningsvis får jag som jag vill men vi får väl se.

Hmm ja i fredags skulle jag ju träffa Tobbe. Men han ställde in mig *suck*. Men hyffsat godtagbar ursäkt i allafall men tråkigt ändå ju. Så planerna fick ändras. Käkade först middag med familjen istället. Sen smsade jag med Emma och vi kom fram till att vi var sugna på att se skräckis. Så jag och Anna mötte Martin på Hemmakväll och så hyrde vi film där. Min syrra är ju under 20 och då får man hyra filmer för halva priset. Då kunde vi ta två skräckisar (lika bra för man vet hur mycket de kan suga). Vi hyrde Fingerprints (ganska bra film men lite B och inte särskilt läskig) och så hyrde vi Crazy Eights (lite läskigare men ganska mycket utan någon handling). Det blev en mysig kväll och vi blev lite lagom rädda så det gick att sova gott ändå hehe.

I lördags var det ju äntligen match igen. Vid halv tolv körde jag och syrran och hämtade Robin sen bar det av till Trellehulla. Vi sjöng och viftade med flaggor inne i Trelle och Robin tyckte inte vi var kloka. Vi började med att köra hem till våra kusiner. Där fick vi lunch. Mormor hade gjort sina mumsiga köttbullar till oss. Vi passade även på att fixa håret inför kvällen eftersom vi hade bråttom efter matchen. Efter ett tag drog vi ner i parken som ligger precis vid Vångavallen. Där värmde vi upp lite med några andra MFFare. Vi trodde att folket som hade cyklat dit skulle vara där men de hade visst inte kommit än. Vi passade på att svalka oss lite i plaskedammen eftersom det var supervarmt. Vi doppade dock bara fötterna. Efter ett tag kom två andra killar som tog av sig till bara kallingarna och hoppade i. De tyckte ju det var hysteriskt kul att skvätta på oss. Ha ha ha. Sen kom även Mattias med sina polare och vi hade lite krig i vem som skulle hamna i vattnet. Men alla klarade sig till slut. En stund innan matchen började gick vi in på läktaren. Där var typ fullsatt och stämningen var på topp (i allafall på MFFs sida). Matchen vann vi ju med 2-0 och det var helt underbart. Första vinsten där sen 2001. Riktigt skönt! Efter matchen fick vi ju snabba oss. Vi skulle vara hos Sofie typ klockan 19. Klockan 18.50 stapplar vi dock in där hemma så vi blev lite sena. Men vi var supersnabba och vi var faktiskt hos Sofie halv åtta. Då fick vi pizza och mums. Det blev en trevlig kväll med nästan bara folk jag kände sen innan. Träffade Sofies motspelare i filmen som hon ska var med i och det var ju trevligt. Vid fyratiden tog jag, Martin och Emma taxi hem. Jag gick sista biten och på vägen hittade jag en helt ensam tjej som precis vaknat upp i parken. Riktigt skrämmande. Hon visste inte var hon var, vad klockan var eller var någon av hennes saker var. Så hon fick ringa nått samtal och så fixade vi taxi till henne och så väntade jag där tills taxin kom. Hoppas verkligen hon kom hem bra. Hon visste själv inte vad som hade hänt. Scary!

Igår sov jag ganska länge och sen var jag supertrött resten av dagen. Så jag gjorde typ ingenting utan bara tog det lugnt och försökte bli levande igen...

Ha en härlig dag!
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0