Lite läskigt...

Usch för en stund sen ringde de inne från fabriken här på mitt jobb och bad mig ringa efter ambulans. De sa att någon hade tryck i bröstet och typ kramper och det var bråttom. Jag har aldrig slagit 112 i hela mitt liv förr så jag fick ju typ panik för jag visste inte vad jag skulle göra. Men jag gjorde som jag blev tillsagd och ringde dit men då började de ställa frågor som jag ju inte visste svar på (typ om personen andades och så). Nu fick jag ännu mer panik för det visste ju inte jag om han gjorde. Jag sa igen att det var tryck i bröstet och det var viktigt att ambulansen kom fort. Men det gick han i luren inte med på utan han var tvungen att veta mer. I mitt nervösa förvirrade tillstånd antecknade jag heller inte riktigt vem som ringde så jag kunde ju inte ringa upp och be dem ringa 112 direkt heller. PANIK! Började svettas och jag trodde jag skulle svimma. Det ända jag kunde tänka var: shit nu har jag klantat mig så han dör. Men till slut redde jag ut tankarna och lyckades få tag i den som ringt mig så han ringde SOS. Sen har jag inte hört mer men jag hoppas innerligt att allt gick bra och att ingen mår sämre för att jag inte behöll mitt lugn. Jag har i allafall fått en erfarenhet om något liknande skulle hända igen...

Hmm ja annars är det lugnt på jobb idag. Fördriver tiden med att kolla lite resor. Och det verkar som att det klaffar :) Hittade en billig innan så nu ska jag checka lite annat sen bokar jag förhoppningsvis senare idag. Ska bli så kul så kul hihi!

Igår var det fotboll och jag drog dit med Anna och Linnea. Matchen sög och klacken sög och reslutatet sög. Så var det med det och nu pratar vi inte mer om det. Nya tag på måndag mot Örgryte (som ligger ohjälpligt sist). Så då hoppas vi på vinst då istället.
Efter matchen körde vi Linnea till bussen och när vi ändå var inne i stan passade vi på att käka en god friterad banan på festivalen. Det var min barndomskompis som sålde dem dessutom så han gav oss dem gratis! Tack för det, jättesnällt hehe.

Idag ska jag nog se MFFs U-21lag spela mot Helsingborg. Känner väl att jag behöver plåga mig lite till :P

Ha det..
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0