Fika, shopping och bio

Heej!
Tisdag idag då. Igår hann jag inte skriva. Ingen aning om vad jag hittade på hela dagen på jobb men något var det i allafall. Men nu har jag massor med tid. Vi fick inte jobba halva dagen var längre utan nu jobbar vi sex timmar varje dag istället. Absolut bättre än att jobba hela dagen ändå hehe. Så nu har jag då två timmar mer varje dag att blogga och göra allt jag nu gör. Tänkte berätta lite om min helg och så.

I fredags kom då Martin med fika till mig. Supermysigt. Kul att slippa sitta själv på jobbet hela eftermiddagen. Han hade dessutom med sig en bamsekanelbulle till mig och det tackar man ju inte nä till :) Vi satt och snackade om lite allt möjligt och tiden gick snabbt. Helt plötsligt var det dags att gå hem. Hemma hade päronen middagsbjudning för några av deras kompisar. Det är två familjer och den ena har två barn och den andra ett. Och alla barnen är supersöta! Små stjärnor <3 Så vi åt god mat och sen busade jag och Anna med barnen. Lilla Thea blev MFFare och gud så söt hon blev!

Liten minihulligan :)

Efter en stund kom M2 hem till oss. Vi skulle spela kubb. Fast det hade blivit lite väl mörkt. Men vi är inte dem som ger upp för det. Så vi begav oss ut. Dock inte till parken för vi ville inte leka med myggen. Så vi spelade på grusplanen en liten bit från vårt hus. Det blev bara en omgång för man kunde knappt se kubbarna :P Så vi gick hem och spelade Med andra ord istället. När jag och Anna spelade tillsammans vann vi helt totalt överlägset men annars var det ganska jämnt.

På lördagen var det dags för shopping! Det gillar vi. Jag och syrran skulle till Entré och Martin och Emma hängde på. I typ den första affären vi gick in i köpte jag ett par skor. Det är ett par svarta Addidas gympaskor som jag velat ha helt länge, Så fina! Sen gick vi runt i de flesta affärerna men jag hittade typ ingenting. Blev lite nedstämd där hehe. Men sen hittade jag en klänning och ett linne på BikBok så blev jag glad. Och så fick jag för mig att jag ville ha nya hårband. Jag hade en bild i huvudet på hur jag ville att de skulle se ut och så gick jag in på Glitter och hittade precis sådana. Lycka! De andra handlade också lite av varje. Sen gick vi på Hemköp för att handla kvällens middag. Det blev grillspjut med pasta och portvinssås. GOTT!

Sen vid 21-tiden var det förfest hemma hos Danny. Vi pallade inte med bussen så vi körde dit och ställde bilen där. Det var jag, Anna, Emma, Martin, Danne, Martin2, Camilla och Danny som förfestade. Senare kom även Kristina. Det var himla kul faktiskt. Vi dansade som galningar allihopa. Och sjöng gjorde vi så klart.

Alla tjejerna med våra fina mickar.

Sen efter ett tag var det dags att dra ut. De andra ville absolut till Breeze fast jag protesterade högljutt. Så Breeze blev det. När vi kom dit såg jag direkt att det var den djn som jag tycker är sämst. Och mycket riktigt spelade hann pissmusik. Där var även en trubadur denna kvällen som om möjligt var ännu sämre än djn. Det tog inte lång tid innan vi tröttnade. Danny och M2 drog hem. Camilla och Danne stannade kvar. Men vi andra fyra drog till Etage istället. Som tur var slapp vi visa legg (annars hade kanske inte Anna kommit in). Men sååå kul vi hade det nu. Jag gillar Etage som fan och nu var det första gången jag var där på typ två år. Mycket roligare än Breeze. Vi röjde hela kvällen och dansade tills det kändes som att fötterna skulle ramla av.

Man har alltid kul när man är ute med balla männsikor (förutom på Breeze när musiken suger haha).

Till slut stängde dem och vi fick åka hem. Så fort jag la mig i sängen slocknade jag. Sen sov jag hyffsat länge på söndagen. På kvällen var det dags för bio. Våra föräldrar hade inte sett den nya Harry Potterfilmen så de skulle se den med några vänner. Så de hade köpt biljett till mig och syrran också. Så jag såg den en gång till helt enkelt hehe. Sen blev det middag på BK efteråt och det var ju lagom poppis hos mig :S

Igår började jag tolv. Men varför sova tänkte jag. Nä vi tar och går upp för att kolla på MFFs träning istället. Önskar nästan att jag hade stannat hemma. De hade en övning som bara gick ut på att anfalla. Hela laget var med i anfallet och det fanns inga försvarare alls. Man hade dessutom Dejan i mål (tredjemålvakten). Och ändå så får de inte in bollen! Helt sinnes så ofta de missar målet. Inte alls bra. Man blir lite orolig, det måste jag säga.
Till slut var det dags för mig att sticka och jobba istället. Sen efter jobb gjorde jag typ ingenting. Såg Eurotrip med pappa och var duktig och la in bilderna på Facebook :)

Idag vet jag inte vad som händer. Är lite sugen på fika faktiskt. Vi får se.
Ha det bra.
XOXO Charre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0