Fika is da shit!

Yo helloo!
FREDAG! Woho. Sista jobbedagen nu på ett tag. Såå skönt det ska bli att vara ledig (även fast jag så klart vill ha ett jobb). Men jag får se vad jag ska göra. Kanske får jag jobba en del här på Akzo ändå. Annars får jag ta tag i det och söka något extra. På måndag ska jag till arbetsförmedlingen och fixa med framtiden haha. Önska mig lycka till!

Igår efter jobbet bar det av in till festivalen där jag mötte Anna. Men vi var inte så hungriga så vi gick mest runt en stund och pratade. Efter ett tag kom min baby och så gick vi upp mot Triangeln. Där skulle vi möta Fii klockan 18. Dock mötte vi en massa folk på vägen (bland andra Micke och Lotta :D) så vi kom lite sent hehe. Vi kom fram till att vi var sugna på Espresso House så vi gick bort till det vid Storgatan Gallerian. Jag tog en scone med en Coca-Cola till. Och en väldig massa vatten haha, de andra undrade om jag var törstig :P
Det var riktigt längesen vi hade fika bara vi tre så vi hade en del att prata om. Sofie berättade lite om filmen och det var superintressant att höra hihi. Den kommer bli större än jag trodde. Nu kan jag säga att jag känner en kändis haha eller hur Sofie (och kolla där är huset hon bodde i och så där). Sen pratade vi om lite allt möjligt. Vanligt tjejsnack liksom. Det var kul och välbehövligt haha.

Sen helt plötsligt var klockan 20.20 och jag ville sjukt gärna se Usain Bolt springa så jag och Emma rusade (nja nästan i allafall) till bilen och körde hem till dem. Vi hade radion med sporten på i bilen. I samma sekund som jag stannar utanför deras hus går startskottet. Så irriterande. Hade vi kört 3 minuter tidigare hade vi hunnit. Men han slog ju som bekant världsrekordet så loppet gick ju i repris en massa gånger. Så vi fick sett det till slut. Så överlägsen han är! Hoppas att han inte är dopad bara. Resten av kvällen satt vi mest och kollade på friidrott. Sen åkte jag hem och somnade gott.

Min förkylning har blivit värre idag men det är i allafall inte svininfluensan haha (inte vad jag vet). Har inte riktigt de symptomen. Men det går nog över snart.

Ikväll ska jag och Anna hem till M2 och spela spel och lite så. Känns lite konstigt att missa sista dagen på Malmöfestivalen. Jag brukar alltid gå dit. Men det händer inte så mycket där ikväll. Det här kommer säkert bli hur trevligt som helst.

Sen imorgon har jag och Tobbe bokat ny biokväll så får hoppas han inte ställer in denna gången också för då blir jag knäpp på honom! Vi ska se Baksmällan (precis som vi skulle sist). Så blir det väl lite käk och kanske biljard sen. Vi får väl se. Får hoppas jag är frisk bara hehe så inte jag måste ställa in. Men det tror jag inte att jag kommer behöva.

Ha en trevlig helg nu. Vet inte riktigt när jag kommer blogga nästa gång. Brukar ju tyvärr vara lite slarvig med det när jag inte jobbar. När jag är i Skottland lovar jag att uppdatera i allafall. Kanske inte varje dag men lite då och då. Eller jaa jag lovar att berätta om resan haha, kan bli när jag kommer hem men ambitionen är att jag ska blogga där med.

XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0