Blev sugen på att blogga...

Hello
Idag sitter jag här hemma och bloggar. Tro det eller ej. Men har ingenting att göra just nu. Väntar på att syrran ska komma hem så vi kan se en film vi har hyrt. Tänkte skriva lite om min helg och så. För den har varit hur härlig som helst.

I fredags jobbade jag ju för sista gången på ett tag. Var himla skönt att komma hem efter jobb. Har varit förkyld och i fredags kände jag mig helt nerklubbad. Så jag kröp i ett par joggingbyxor och en gosig tröja. Sen lagade pappa och Anna god mat till oss. Bland annat rösti som jag älskar :D Sen vid åttatiden hämtade vi upp Martin och Emma och åkte hem till M2. Där spelade vi Buzz en massa gånger och det var himla kul. Jag och Martin spelade i samma lag i början för det fanns bara fyra kontroller. Sen spelade vi lite till var för sig. M2 vann typ hela tiden. Men jag vann en gång minsann hihi. Då blev jag glad.

Sen spelade vi några omgångar Alias (påminner om Med andra ord). Och det var också jättekul. Det laget jag var i vann flest gånger. Dock vann vi inte när jag spelade själv med M2. Han var nog lite förvirrad när han gissade haha. I Alias får man ett kort med åtta ord på så ska man förklara till exempel ord nummer 2 på flera kort. Men när vi spelat färdigt gjorde vi meningar av korten istället haha. Låter lite småkonstigt kan jag tänka mig. Men det började med att vi råkade döda en bananfluga. Så hade vi begravning för den och jag läste upp en dikt från kortet. Sen började alla improvisera och vi skrattade sjukt mycket (vi var nog ganska trötta vid detta laget). Även Danne hade kommit då och hann fick in ett par riktigt balla med även om han tänkte lite längre än oss andra ;)
Men sen var det till slut sängdags så vi gick från M2 för att åka hem. Men när vi kom utanför hans lägenhet stod Stefan och Bax där (Sofies motspelare i filmen och hans polare). Så då stod vi och snackade med dem i typ en halvtimme. Väldigt trevligt det med.

I lördags åt jag brunch med familjen och sen vid halv två körde jag bort till Tobbe. Vi skulle se bio och den gick bara klockan 15.10 så det fick bli den. Eftersom det var så himla fint väder ställde vi bilen och gick in till stan. Där köpte vi biljetterna och sen gick vi och köpte glass och dricka och satte oss vid kanalen och bara snackade i solen. Sen var det då dags för bio. Vi såg Baksmällan och jag tyckte det var hur rolig som helst. Om ni vill se en meningslös film som man bara garvar åt är denna den rätta hehe. Efter bion gick vi hem till honom igen. Där käkade vi lite mat. Tanken var sen att vi skulle spela biljard men klockan var inte så mycket än så vi avvaktade. Vi spelade tre omgångar Gin och jag vann de två första trots att han ledde hela tiden haha (han blev nästan tokig hihi). Sen kollade vi på friidrott. Jag ville gärna se Jamaicas 4x100 meter med Bolt. Men sen när det var slut var jag sjukt trött för jag var ju ganska förkyld. Så jag åkte hem för att vila mig istället.

I söndags mådde jag lite bättre och solen strålade från en klar himmel. Jag försökte övertala mamma och pappa att vi skulle hitta på något hela familjen men de tråkade sig. Så jag tog saken i egna händer och frågade Martin och Emma istället om de ville göra något. Emma kom med den lysande idéen att vi skulle spela minigolf. Så det gjorde vi. Vi åkte ut till banorna vid Bulltofta (som är tusen gånger finare än dem på Sibbarp). Jag spelade ovanligt bra (speciellt på de svåra banorna). Och jag kom tvåa (hade kanske vunnit om jag inte vore så usel på att putta haha). Efter minigolfen siktade vi in oss på fika. Vi frågade ett par stycken men ingen var på. Lite synd men vi hade supermysigt ändå. Vi började med att köra till Ikea för att stilla hungern med lite korv. Där köpte vi även billiga Delicatobullar till fikan. Sen stannade vi till på Lindängen och handlade chips och läsk. Så körde vi bort till Katrinetorp. Där är riktigt mysigt! Jag hade varit där ett par gånger men för de andra två var det första gången. Så vi satt i det gröna och åt vår fika. Sen gick vi och plockade bär. Provade på vindruvorna men de var alldeles för sura. Likaså var björnbären. Vinbären där emot var helt övermogna. Men hallonen, ooh hallonen! Det var ljuvliga. Helt perfekta just nu. Så vi stod där mitt i hallonskogen och mumsade bär. Martin försökte uppfostra mig och Ema och säga att vi skulle äta vart femte och stoppa de andra i burken. Men vi åt snarare fyra och stoppade i ett hihi. Riktigt härlig dag hade vi.
Sen åkte jag hem för att äta middag men när jag var klar åkte jag hem till dem igen. Vi hade bestämt att vi skulle se Fjorton suger eftersom det är samma regissörer som den filmen Sofie ska vara med i. Jag hade visserligen sett den innan men inte så många gånger. Men jag gillar den faktiskt. Får hoppas att Odjuret blir lika bra :)

Igår var jag först på Arbetsförmedlingen. Det var ju lika kul som vanligt men det gick i allafall fort denna gången. Sen när jag kom hem ville pappa att vi skulle köra honom till Kastrup så det gjorde vi. Sen var det helt plötsligt bråttom. Vi skyndade hem till farmor och farfar och slängde nästan i oss maten. Sen körde vi bort och parkerade och skyndade bort till parkeringen vid Malmöhus. Det var ju bortaresa mot Örgryte igår och vi var nästan sena. Men vi hann. Och när vi kom fram såg vi att det inte var storbuss utan två minibussar. Jippie, strålande början. Men vi kom upp i allafall. För att se laget spela uselt och förlora mot ett lag som också spelade uselt. Har inte mycket att säga om denna matchen. Men något är fel och det måste fixas. På något sätt. Nu helst....

Idag har jag inte gjort så mycket. Var borta på jobbet för att få ett papper ifyllt till A-kassan. Sen nu sitter jag bara här hemma och chillar. Ikväll blir det grillning med M och E. Vi ska grilla hamburgare på engångsgrillar ute på ön i Limhamn. Och ha med filtar och musik och bara sitta där och mysa. Riktigt härligt!

Ha en bra dag!
XOXO Charre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0